Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

I denna kategori är det fritt att tipsa och diskutera om kommande Aquascape tävlingar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
daniel_i_malmö
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 416
Blev medlem: 02 mar 2008, 00:11
Ort: Malmö
Kontakt:

Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av daniel_i_malmö » 10 jun 2012, 23:41

Hej
Nu är det dags igen! Ta chansen att vara med och visa upp vår fantastiska hobby!

Som ni säkert känner till arrangerade MAF en stor jubileumsutställning i höstas med ca 100 utställda akvarium. En så stor utställning arrangerar MAF endast var femte år.

Som en del av förra årets utställning arrangerade vi en nano-aquascapetävling, Aquatic Green Art, med nästan 40 deltagande nano-akvarium. Vår tanke har hela tiden varit att denna nanoutställning/tävling ska bli ett årligt återkommande arrangemang.

Nu är datum och plats spikade för MAFs Aquatic Green Art Aquascaping Show 2012!

Vi kommer arrangera vår show som en del av det stora arrangemanget Blomsterfest på Botaniska trädgården (Botan) i Lund, 7-9 september. Blomsterfesten är ett arrangemang som anordnas av Botaniska trädgården tillsammans med bland annat Sydsvenska Orkidésällskapet. Vår aquascapeshow blir inte det enda tävlingsinslaget, då vi hört ryktas att det även kommer bli en svensk-dansk orkidélandskamp. Den 8 september blir det dessutom växtmarknad på Botan.

Precis som förra året har vi en nanoklass där alla deltagande akvarium är enhetliga, antingen Dennerle eller Aquatic Natures Cocoon på 20 l. Dessa två modeller är identiska. Man får lov att modifiera, bygga in och byta ut utrustningen i akvarierna hur man vill.

Vi kommer även ha en öppen klass där alla typer av akvarium är välkomna, oavsett storlek och form.

Du behöver inte vara MAF-medlem för att ställa ut. Deltagande är gratis. (Om jag har förstått det rätt är även inträdet för besökare gratis. Vi i MAF har inga intäkter från detta arrangemang, utan gör det enkom för att sprida intresset för vår hobby - och så klart för att det är kul att tävla under lättsamma och sociala former.)

Vi tycker detta är en fantastisk chans att visa upp aquatic gardening och aquascapinghobbyn för den växtintresserade allmänhet som vanligtvis besöker Botaniska trädgården, blomsterfester och orkidéutställningar! Botaniska trädgården i Lund är en del av Lunds universitet, hyser 7000 arter på en yta av 8 hektar och lockar mer än en halv miljon besökare årligen.

Tveka inte utan var med och ställ ut och tävla under lättsamma och sociala former! Både nybörjare och erfarna aquascapare är välkomna att delta!

Jag postar mer information här så fort jag fått detaljerna. :)

Länkar:
Botaniska trädgården: http://www.botaniskatradgarden.se/
Malmö Akvarieförening: http://www.malmoakvarieforening.se (inte uppdaterad med denna info ännu)
Sydsvenska orkidésällskapet: http://www.sysorkide.se/
Bild

Användarvisningsbild
adanorway
Stickling
Stickling
Inlägg: 25
Blev medlem: 23 jun 2012, 18:29

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av adanorway » 23 jun 2012, 23:12

Hei!

Skulle gjerne komme, men litt langt å kjøre. Vil dere ha ADA Book til utdeling? Kunne se om jeg kan sende herfra noen kartonger
Follow us also on Facebook: http://www.facebook.com/ADANorge

Användarvisningsbild
GasseG
Donator
Donator
Inlägg: 4689
Blev medlem: 20 maj 2009, 23:47
Ort: Hufvudstaden

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av GasseG » 24 jun 2012, 01:36

Jag ska verkligen försöka komma!
Vad jag menar är att vi sällan gör en konsekvensanalys innan vi agerar!

nille
Stickling
Stickling
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 sep 2009, 23:58

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av nille » 14 aug 2012, 22:50

Vill bara påminna om att det återstår ca en vecka innan man måste anmäla sitt akvarium,närmare bestämt den 23 augusti.

PMa mig om ni är intresserade.

Nille

Användarvisningsbild
daniel_i_malmö
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 416
Blev medlem: 02 mar 2008, 00:11
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av daniel_i_malmö » 07 sep 2012, 09:16

Idag öppnar utställningen!

Jag har själv inte varit så involverad i denna utställning, men vad jag hört ska det vara ca 20 nano-akvarier utställda. Det ska bli riktigt kul att åka in till Lund och se dem!

Dessutom pågår 'Blomsterfest' på Botaniska trädgården så det finns mycket att se där denna helgen!

Välkomna!
Bild

Användarvisningsbild
daniel_i_malmö
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 416
Blev medlem: 02 mar 2008, 00:11
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av daniel_i_malmö » 07 sep 2012, 09:24

Här är hela programmet från Botaniska trädgårdens hemsida:
Blomsterfest i Botan 7-9 september
Botans blomsterfest är tre dagar fulla av aktiviteter för alla naturintresserade, stora som små. Dessa dagar blir det utställning, försäljning och aktiviteter. I fokus står orkidéer och dahlior, två av de mest populära växtgrupperna för många.

Fredag 7 sept - söndag 9 sept kl 10-18
Plats: Växthusen i trädgårdens norra del, inträde 20 kr.

Orkidéer från hela världen - utställning och försäljning.
Botan samarbetar med Sydsvenska orkidéesällskapet. Under dagarna kommer det att finnas en intressant och fascinerande orkidéutställning att ta del av, dessutom kommer internationella orkidéhandlare att medverka och ha orkidéer till försäljning.

Dahlior från farmors tid - utställning.
Botan samarbetar med Programmet för odlad mångfald, POM. Under dagarna kommer dahlior som samlats in via det nationella Lök- och knöluppropet att visas. Dessa gamla sorter tillhör vårt gröna kulturarv. Över hundra olika sorters dahlior kommer att finnas i en färgsprakande utställning.

Tropiska fiskar och fåglar - utställning, spännande för barn.
Botan samarbetar med Malmö Akvarieförening och Lunds Burfågelklubb.
Kom och se vackra tropiska fiskar och fåglar samt lär dig mer om hur du kan skaffa och sköta dem hemma.


På lördagen kommer även solrosodlingstävlingen för barn att avgöras, dessutom blir det växtmarknad, se nedan.
Bild

Användarvisningsbild
daniel_i_malmö
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 416
Blev medlem: 02 mar 2008, 00:11
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Aquascape show 2012, Malmö Akvarieförening

Inlägg av daniel_i_malmö » 08 sep 2012, 17:40

Jag har i dag fått information om att de 20 akvarierna håller riktigt bra klass och att det är en strid ström besökare. :) I morgon skall jag själv dig och fotografera akvarierna.
Bild

Skriv svar

Återgå till "Tävlingar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster