Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta alldel

Här diskuteras elektronik som mobiltelefoner, datorer, dvd-spelare, tv-apparater osv men akvarierelaterad elektronik och Fotografering har egna kategorier.

Moderator: Hedersmedlemmar

Mr_Singa
Stickling
Stickling
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 nov 2014, 22:23

Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta alldel

Inlägg av Mr_Singa » 07 dec 2015, 02:00

Efter ett antal tragedier så var jag gå väg att lägga ner helt. Men nu när jag är tillbaka i mina sinnes full bruk. Så går det inte att hålla sig borta. Men varför skriver jag i den här tråden? Jo jag har byggt några fullt fungerande LED armaturer. Men nu köpte jag 4st DRL ljus från Biltema som var på rea. Men stötte på ett problem i stort sett när jag kom hem. Varje modul med 5 LED + 3 förbrukar 40w, Temp ca 7500 _+500k Ström 330MA. effekt/spänning 10w/9-32v Ingångsström 400_+20 ma (12V) och 220_+20 ma (20V) ma (24V) Ingångseffekt 5_+0.2W (per st) Effekt per LED 1W.


Jag har letat som en dåre för att få tag på en drossel eller en LED omvandlare som ligger runt 300 MA då jag inte vill ligga på högsta tänkbara eller för lågt. Inte för att jag har hittat något i närheten. I det Svenska utbudet. Det närmsta jag hittade ville dom ha nästa 900:-. Så med tanke på hur många ruskiga experter vi har här på LED och DIY så skulle jag bli evigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig.

Mvh Martin

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta al

Inlägg av Raven » 07 dec 2015, 07:05

Mr_Singa skrev: Men nu köpte jag 4st DRL ljus från Biltema som var på rea. Men stötte på ett problem i stort sett när jag kom hem.
Dessa?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000033967/
Jag har letat som en dåre för att få tag på en drossel eller en LED omvandlare som ligger runt 300 MA då jag inte vill ligga på högsta tänkbara eller för lågt.
Med tanke på matningen ser det ut som drivare är inbyggt.
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Mr_Singa
Stickling
Stickling
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 nov 2014, 22:23

Re: Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta al

Inlägg av Mr_Singa » 07 dec 2015, 07:35

Nej inte dom , men jsg sneglade på dem. Tror dom jag köpte är slut sålda.


Bild

Mr_Singa
Stickling
Stickling
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 nov 2014, 22:23

Re: Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta al

Inlägg av Mr_Singa » 07 dec 2015, 07:37

Och så jag fick förklarat för nogav ovanligt okunnig personal så skulle det inte ingå.?

Mr_Singa
Stickling
Stickling
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 nov 2014, 22:23

Re: Hej alla växt älskare, känner att jag har varit borta al

Inlägg av Mr_Singa » 07 dec 2015, 07:55

Tror du dom kan ha det inuti kylflänsen på något sätt. Förtsätter jag och skruva så kommer försäkringen gått åt skogen?

Bild


Bild

Skriv svar

Återgå till "Elektronikhörnan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster