Ljudproblem i W8

Här diskuteras elektronik som mobiltelefoner, datorer, dvd-spelare, tv-apparater osv men akvarierelaterad elektronik och Fotografering har egna kategorier.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Admin JTFix
Admin & Donator
Admin & Donator
Inlägg: 6576
Blev medlem: 02 aug 2007, 01:07
Ort: Skåne. Österlen
Kontakt:

Re: Vad har du köpt idag?

Inlägg av Admin JTFix » 22 okt 2013, 20:31

Tycker du? PC har ju samma funktioner men de är ju inget vidare enligt dig. ^^ LOL!
Nä, detta passar nog bättre i den andra tråden så jag flyttar inläggen dit.
[Hier] | JTFix.se | [Ruht] | Akvaristen | [Niemand]

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Vad har du köpt idag?

Inlägg av Raven » 22 okt 2013, 21:10

hawkse skrev: Smarta burkar de här Macarna ;)
Pc är ännu smartare, jag behöver inte förstora upp liten text, den förstoras upp automatiskt :razz:
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Mithroth
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 nov 2012, 19:01

Re: Ljudproblem i W8

Inlägg av Mithroth » 22 okt 2013, 21:46

Denna tråd fick mig osökt att tänka på denna:
Bild

Användarvisningsbild
Admin JTFix
Admin & Donator
Admin & Donator
Inlägg: 6576
Blev medlem: 02 aug 2007, 01:07
Ort: Skåne. Österlen
Kontakt:

Re: Ljudproblem i W8

Inlägg av Admin JTFix » 22 okt 2013, 22:00

Bortsett från att vi med PC föredrar ett billigare pris och högre prestanda och inte tvärtom. ;-)
[Hier] | JTFix.se | [Ruht] | Akvaristen | [Niemand]

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Ljudproblem i W8

Inlägg av hawkse » 23 okt 2013, 13:11

Det är lite svårt att jämföra om man säger "PC" vs Apple. Hårdvaran är en sak. Där finns det få "PC"-kompatibla som är jämförbara med Apples prylar avseende kvalitet/kapacitet *till lägre pris*. Däremot finns det PC-kompatibla att hitta med betydligt fläskigare prestanda och (kanske) motsvarande kvalitet (byggkvalitet/finish). De brukar dock kosta mer eller åtminstone lika mycket.

Men sedan kommer man ju in på operativet. Hur f*n bedömer man det fristående? Kan bara konstatera att jag tycker MS gått baklänges under många herrans år ur ett användarperspektiv. De har ju inte ens fått ordning på skitsaker som vettig batteritid, strömspar, viloläge/uppvaknande *än*. Sådant som i Apple-världen funkat otroligt bra i hur många år som helst. Skulle inte förvåna mig om OS X har bekymmer med detta om man försöker köra det på annat än de begränsade hårdvarukombinationer som Apple själva underhåller men då är vi tillbaka på hårdvara igen. Orkar inte ens fundera på Linux. Längesedan jag försökte seriöst. Bootade någon live-CD för ett halvår sedan men tröttnade på att den inte ens lyckades känna igen min sketna USB-mus från MS trots åtskilligt pillande. Riktigt dåligt. Men som sagt, inget seriöst försök.

Nej, den paketering och helhet man får när man köper in i Apples system är ju det man betalar för. Motsvarande från PC-tillverkare brukar ju bestå i drösvis med crapware som buntas ihop med Windows. Detta får man ju jobba en del på att bli av med...

Ska vi avsluta med en länk till Jeff Atwood häromdagen och samtidigt konstatera att senaste OS X-uppgraderingen gör befintlig hårdvara ytterligare strömsnålare med ungefär 20%.

Det är klart ni ska köpa så mycket prestanda ni kan i PC-land - det behövs ju till operativet!

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Ljudproblem i W8

Inlägg av hawkse » 23 okt 2013, 13:16

Vad gäller Android-kriget... kan någon i Android-land tala om för mig hur jag kan installera Minecraft PE på sonens Android-mobil. Vill inte gärna ge tio-åringen ett eget kreditkort eller knyta mitt till hans Google-konto i Google Play... I Apple-land kan jag enkelt köpa appen och välja att ge bort den som gåva, inget existerande verkar finnas i Google Play.

Skriv svar

Återgå till "Elektronikhörnan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster