Ohyra i akvariet? Mini Hyalella ?
Moderator: Hedersmedlemmar
- Dynamitella
- CO2 närd planta
Ohyra i akvariet? Mini Hyalella ?
Jag har de senaste dagarna (trots mycket sparsam utfodring) sett olika konstiga djur i mitt lilla akvarium.
Cyklops, hoppkräftor, små maskar (inte planarier) och massa små hoppiga djur har dykt upp!
Alla dessa har jag haft tidigare, så jag är inte förvånad. Men nu har jag börjat se ett nytt djur. Den ser ut som en LITEN Hyalella.
Den är en bra bit mindre än 1 mm, och simmar supersnabbt utan att hoppa. Den liksom åker runt som en racerbil i alla delar av karet.
Den verkar ha som pansar till skal, med många ben undertill som simmar.
Nu är de nog närmare 5-6 stycken.
Vet ni vad det kan vara? Det liknar en blandning mellan en Hyalella och en minigris.
Cyklops, hoppkräftor, små maskar (inte planarier) och massa små hoppiga djur har dykt upp!
Alla dessa har jag haft tidigare, så jag är inte förvånad. Men nu har jag börjat se ett nytt djur. Den ser ut som en LITEN Hyalella.
Den är en bra bit mindre än 1 mm, och simmar supersnabbt utan att hoppa. Den liksom åker runt som en racerbil i alla delar av karet.
Nu är de nog närmare 5-6 stycken.
Vet ni vad det kan vara? Det liknar en blandning mellan en Hyalella och en minigris.
- Warning! Ninjas may be present -
- valesneriq
- Liten planta
Re: Ohyra i akvariet? Mini Hyalella ?
Dynamitella skrev:
Chiwawa ??
Som din skugga på natten..
- GasseG
- Donator
Re: Ohyra i akvariet? Mini Hyalella ?
Chihuahua ffs ...har 7 typvalesneriq skrev:Dynamitella skrev:
Chiwawa ??
Vad jag menar är att vi sällan gör en konsekvensanalys innan vi agerar!
- valesneriq
- Liten planta
- GasseG
- Donator
- Dynamitella
- CO2 närd planta
Mjo. Som en oval.. Lite som en halv-ihoprullad gråsugga, fast brun.GasseG skrev:Dynamitella: Jag har sett något liknande hos Janne...men ser de inte mer ut som bollar som glider fram i ganska bra takt? Kommer inte ihåg vad han kallade dem men ska fråga nästa gång jag kommer dit.
Gör så, du
-
- Fullvuxen planta
- Dynamitella
- CO2 närd planta
Det blev aldrig några som kläcktesiknor skrev:Har dina triops tagit sig till akvariet måntro?Dynamitella skrev: Den är en bra bit mindre än 1 mm, och simmar supersnabbt utan att hoppa. Den liksom åker runt som en racerbil i alla delar av karet.
Men detta djuret ser inte ett dugg ut som en triop
- GasseG
- Donator
Hmm är det jag som är skyldig dig nya eller?Dynamitella skrev:Det blev aldrig några som kläcktesiknor skrev:Har dina triops tagit sig till akvariet måntro?Dynamitella skrev: Den är en bra bit mindre än 1 mm, och simmar supersnabbt utan att hoppa. Den liksom åker runt som en racerbil i alla delar av karet.
Men detta djuret ser inte ett dugg ut som en triop
Vad jag menar är att vi sällan gör en konsekvensanalys innan vi agerar!
-
- Frö
Re: Ohyra i akvariet?
vet någon vad detta är för kryp som älskar vara i akvarium? Dem kan flyga och så fort man öppnar akvariumet flyger dem ut dem verkar lägga ägg på ytan av vattnet o larver flyter sen runder på ytan o några sjunker ner till botten.
-
- Frö