Hemsida

Här kan vi diskutera om allt ang. akvarieaffärer, självklart ur en växtnörds perspektiv.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
H
Donator
Donator
Inlägg: 2475
Blev medlem: 07 mar 2009, 18:47
Ort: Alnö

Hemsida

Inlägg av H » 13 jan 2012, 16:59

Har sneglat lite på hemsida24.se. Verkar vara en relativt enkel plattform för att bygga hemsida och webshop. (enligt nooben jag)

lite halvdyr, men ändå inom vissa ramar måste jag säga.

Har någon provat sidan eller har någon uppfattning om hur den verkar vara? eller andra invändningar. Ni som är i IT branchen kan väl komma med lite feedback i ämnet.

Jag tar gärna feedback och idéer om den hemsidan eller annan hemsida/template/plattorm. i visst mån i tråden men gärna via PM också.

MVH H.

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Re: Hemsida

Inlägg av blassan » 13 jan 2012, 17:37

Personligen gillar jag inte templates alls osv,. jag gillar att få göra allt själv och sedan försöka sy ihop allt som jag vill, hehe Jobbigast blir det med PHP delen etc,. så jag gör endast enklare med vanlig hTMl/CSS och Flash om så är =) hehe
Har du tid och orken att sitta och pula lite så kan jag rekommendera dreamweaver, Ganska lättsamt att arbeta i,. dock är jag van så är väl lätt för mig och säga hehe men bättre att börja direkt, och sedan fråga vid problem, Alt, Zippa ihop hela mappen och maila någon som kan snabbt hjälpa dig att fixa till det, och sedan förklara hur han gjorde osv, så du själv kan se, sen finns det riktigt bra Basic övningar för att lära sig,
http://webdesignskolan.se/ denna har hjälpt mig Riktigt mycket när jag fastnat! =)
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
H
Donator
Donator
Inlägg: 2475
Blev medlem: 07 mar 2009, 18:47
Ort: Alnö

Re: Hemsida

Inlägg av H » 13 jan 2012, 17:59

Tack blassan för inlägget.
Jag har väl inte sådär jätte mycket tid att lägga på att bygga upp en sida och en databas med mera. Men javisst! det blirt till att sitta någon vecka innan det är klart, men enkelheten är en viktig faktor, så till viss grad även priset.

H.

Viper
Frö
Frö
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:14

Re: Hemsida

Inlägg av Viper » 13 jan 2012, 18:29

Hej,

Till att börja med kan du ju säga vad du vill göra för hemsida, du nämner ju bland annat att hemsida24 erbjuder webbshop är detta något du är intresserad utav?

Själv är jag lite som Blassan och gillar att pilla själv men ibland är det onödigt att uppfinna hjulet på nytt. ;)

Wordpress som bland annat används till bloggar osv är ett väldigt bra "skript" som man kan snickra och ändra på väldigt enkelt själv och det finns tusentals modifikationer, tillägg och designer som bara är att köra igång utan att pilla allt för mycket vilket passar den som inte vill lägga allt för mycket tid på sådant. Finns ett antal Wordpress liknande skript som inte kostar något alls och många webbhosts har dessa så att man kan installera dom med bara ett enkelt klick på musen.

Men som sagt är mycket enklare att rekommendera ett lämpligt verktyg för detta om du preciserar dig lite mer om vad du söker, vad du vill göra med det osv.

Mvh,
Viper

snap3
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 566
Blev medlem: 02 aug 2009, 18:58
Ort: Enköping

Re: Hemsida

Inlägg av snap3 » 27 jan 2012, 23:51

Jag skulle också rekommendera att köpa ett billigt webbhotell på exempelvis binero.se och sedan använda deras "OneClick installer" och installera Wordpress. Allt är mycket enkelt och det är inga problem för nybörjare att använda.

- Sidan i min signatur är faktiskt byggd i Wordpress :)

Fuel
Stickling
Stickling
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 sep 2008, 14:56
Ort: Älvkarleby (Utanför Gävle)

Re: Hemsida

Inlägg av Fuel » 05 feb 2012, 02:22

Hej,

Om man vill ha en hemsida där man kan göra ganska så mycket vad man vill så finns alltid Joomla som är ett otroligt bra och gratis CMS (Content Management System), som man kan lägga till nästan allt i. Jag själv har gjort flertalet hemsidor i Joomla och det är väldigt lätt att få igång en fullt fungerande hemsida med diverse saker som shop, forum osv osv. Jag skulle vilja säga att det finns oändligt med saker att lägga till i Joomla :roll:

Hojta om du vill ha hjälp med Joomla så hjälper jag dig gärna, Binero tycker jag själv av erfarenhet fungerar bra för att vara så billiga! :)
72L Mixed Mys (Sakura räkor, samt lite småfisk)

Skriv svar

Återgå till "Akvarieaffärer"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster