Nån som köpt glas på ebay?

Här kan vi diskutera om allt ang. akvarieaffärer, självklart ur en växtnörds perspektiv.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Donator & Månadens Växtakvarist
Donator & Månadens Växtakvarist
Inlägg: 4260
Blev medlem: 25 sep 2010, 10:21
Ort: Norrköping

Inlägg av Mr_Ewing » 08 apr 2011, 15:35

Nu tog det visst hus i helvete.
Det var inte populärt att lämna dålig feedback.
Fick detta till svar idag:

Hello,
Thank you for your message.

Please be informed that it is UNFAIR to get your negative feedback.

Firstly the package lose during delivery(this is what we could control).

Secondly, we replied all of your question fast.

Thirdly, you provided the wrong information for checking in last message.
In your message, you copied the web-site address of your payment history. This is not the PayPal transaction ID for seller checking.
We could not open the page, as this is your personal PayPal account record.
We try your checked with PayPal for your case and found the record finally.

Now, we suggest to refund all payment to you and cancel the order.
We hope your could promise to revise all feedback after fetting refund. This is fair to both of us. You get the best service. And we get the support on our service.

Please advise if otherwise.

Please feel free to contact us for any inquiry.
Thank you very much
Best regards
Philip

Jag lovade att plocka bort min dåliga feedback om han krediterade mina stålars.
För LITE gödning ger alger i växtakvarium.
Vi räknar inte w/l det ska vara w/m².

Användarvisningsbild
XeCutor
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 148
Blev medlem: 21 jun 2010, 15:11
Ort: Stockholm

Inlägg av XeCutor » 08 apr 2011, 15:45

Jag har beställt en massa crap på ebay, bland annat från AAS och bara i sällsynta fall haft problem varav inga gånger med AAS. Senaste tiden har posten sumpat eller grovt försenat en del försändelser (2-2,5 månader frakttid) och öppnar man ett ebay-case innan man ger någon feedback så får man så gott som alltid pengarna tillbaka eller en en omskickning av varan.

Användarvisningsbild
Flahultarn
Donator
Donator
Inlägg: 357
Blev medlem: 02 nov 2006, 12:06
Ort: Hillerstorp
Kontakt:

Inlägg av Flahultarn » 08 apr 2011, 18:43

Det här var mitt första köp på eBAY och jag gjord det sas "Buy now!", flera artiklar och fick ett paket pris på frakten. Jag vet inte om jag har gjort något konstigt för nu när jag skulle öppna ett case på det hela finns inga köp överhuvud registrerade och alltså kan jag inte öppna ett case.

Någon mer erfaren eBAY-användare som direkt kan se vad jag gjort för fel? Paypaltransaktionen syns på Paypal såklart men den kan inte kopplas till ett eBAY-köp om jag fattar rätt. Alltså har jag väl skickat pengarna i tomma intet som välgörenhet till denne Philip??

Någon med idéer – vad kan jag göra nu?

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av hawkse » 08 apr 2011, 20:09

Det här svaret är jag också nyfiken på. "Buy now" och paketköp på eBay tycker jag funkar rätt knöligt men jag utesluter inte skit bakom ratten. Tycker eBay är ganska ointuitivt, minst sagt.

Användarvisningsbild
Flahultarn
Donator
Donator
Inlägg: 357
Blev medlem: 02 nov 2006, 12:06
Ort: Hillerstorp
Kontakt:

Inlägg av Flahultarn » 08 apr 2011, 20:18

Ja, det kan mycket väl vara skit bakom spakarna men jag fattar inte varför köpen inte registrerats.

Kan ingen erfaren eBAYanvändare ha lite eBAY-skola med oss rookies här på Plantswap och så gör vi en klistrad tråd av detta? Kom igen nu ni rävar...
Senast redigerad av 1 Flahultarn, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
Flahultarn
Donator
Donator
Inlägg: 357
Blev medlem: 02 nov 2006, 12:06
Ort: Hillerstorp
Kontakt:

Inlägg av Flahultarn » 08 apr 2011, 20:20

XeCutor skrev:Jag har beställt en massa crap på ebay, bland annat från AAS och bara i sällsynta fall haft problem varav inga gånger med AAS. Senaste tiden har posten sumpat eller grovt försenat en del försändelser (2-2,5 månader frakttid) och öppnar man ett ebay-case innan man ger någon feedback så får man så gott som alltid pengarna tillbaka eller en en omskickning av varan.
Har dina försenade paket kommit fram spontant efter så lång tid eller har du gjort något hos posten för att skaka fram dem?

Användarvisningsbild
Flahultarn
Donator
Donator
Inlägg: 357
Blev medlem: 02 nov 2006, 12:06
Ort: Hillerstorp
Kontakt:

Inlägg av Flahultarn » 08 apr 2011, 22:55

Kryss i taket!

Efter hot om dålig kritik fick jag tillbaka betalningen nu. Mycket strul och lång väntan. Surt att man inte har fått vad man beställt bara. Återstår att se var motsvarande saker går att beställa.

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av blassan » 08 apr 2011, 23:27

Undrar vart Clas Paket tog vägen, vet inte vart han beställde, men vi beställde iaf Atomizer till mig och lite annat gott,.
Tja de har nog minst gått 2månader nu =) hehe,. om inte annat väldigt snart iaf,. Han maila dom efter en månad och dom skulle "Kolla upp",. betalt o klart var det, men dom sa att dom hade skickat paketet, efter att dom lyckats palla upp lite pallar för att kunna ens skriva på Tangentbordet så fick han ett nytt mail (Clas) om att dom skickat grejerna,. öö jaha tänkte vi,. dom hade alltså inte skickat ens från första start,. haha ändå sa dom att dom hade gjort det,. nå väl,. Hjärnan följs väl åt i storlek på personen antar jag ;) hehe ne då,. men nu sitter jag o väntar o väntar o väntar på att clas ska ringa o säga att "GREJJERNA HAR KOMMIT!!!",. han beställde också under denna tid vi har väntat ett annat paket som kom fram för ett par veckor sedan,. och han gjorde beställningen efter vår order,. konstigt,. för min del känns de som att,. njaaa,. ska nog inte beställa man vet aldrig, och alla dom där % att dom är bra etc,. kan lika gärna va dom själva som går in o trycker på "Gilla" knappen som Facebook utomordentligt satt sin prägel här i livet,. vem ger inte tummen upp åt någon som gjort något bra? =)
Man skriker "GILLA!" och gör tummen upp ;) kanske är bara jag som är Face nörd hahaha =)
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av blassan » 08 apr 2011, 23:27

ska också tillägga att jag vet inte om det var från AAS han beställde,.
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Flahultarn
Donator
Donator
Inlägg: 357
Blev medlem: 02 nov 2006, 12:06
Ort: Hillerstorp
Kontakt:

Inlägg av Flahultarn » 08 apr 2011, 23:33

I mitt fall påstår han att han skickat två sändningar. Det verkar som paket kan dyka upp efter väldigt länge. Får väl se vad som händer, en vacker dag i maj kanske posten kommer och knackar på och jag fattar inget och ser dum ut... hehe bonus isf.

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av blassan » 08 apr 2011, 23:34

haha,. å då har du laggt ner akvarium eller köpt på dig så du har redan 10st,. UTIFALL ATT något händer hahaha =)
ska bli intressant iaf o höra när ditt kommer samt vårat,. jag har inga förhoppningar kring våra saker dock :P
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Donator & Månadens Växtakvarist
Donator & Månadens Växtakvarist
Inlägg: 4260
Blev medlem: 25 sep 2010, 10:21
Ort: Norrköping

Inlägg av Mr_Ewing » 08 apr 2011, 23:56

Jaha då finns det kanske lite hopp om att få tillbaka lite stålars då! :)
För LITE gödning ger alger i växtakvarium.
Vi räknar inte w/l det ska vara w/m².

Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Donator & Månadens Växtakvarist
Donator & Månadens Växtakvarist
Inlägg: 4260
Blev medlem: 25 sep 2010, 10:21
Ort: Norrköping

Inlägg av Mr_Ewing » 09 apr 2011, 11:32

Idag fick jag en refund på mina pengar - så jag tog tillbaka min dåliga feedback.
Jag rekommenderar dock alla som handlar där att se till att ta den lilla extra "försäkringen" för £2 - då får man ett trackingnummer så man kan hålla reda på vart godset är.
För LITE gödning ger alger i växtakvarium.
Vi räknar inte w/l det ska vara w/m².

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 09 apr 2011, 11:37

oj är dom så :P Har handlat av dom tusentalls gånger alltid fått alla varor inom 2 veckor och nytt skickat om något varit trasigt:O

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av hawkse » 09 apr 2011, 11:40

Samma här. Tre köp. Tre leveranser inom två veckor. Däremot har jag bara fått trackingnumret per mail en av de tre gångerna så rutinerna kanske är lite svajiga.

Användarvisningsbild
XeCutor
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 148
Blev medlem: 21 jun 2010, 15:11
Ort: Stockholm

Inlägg av XeCutor » 09 apr 2011, 16:00

Flahultarn skrev:
XeCutor skrev:Jag har beställt en massa crap på ebay, bland annat från AAS och bara i sällsynta fall haft problem varav inga gånger med AAS. Senaste tiden har posten sumpat eller grovt försenat en del försändelser (2-2,5 månader frakttid) och öppnar man ett ebay-case innan man ger någon feedback så får man så gott som alltid pengarna tillbaka eller en en omskickning av varan.
Har dina försenade paket kommit fram spontant efter så lång tid eller har du gjort något hos posten för att skaka fram dem?
Dom har trillat in av sig själv kraftigt försenade. Vill jag ha något snabbt från ebay brukar jag pröjsa extra för rekommenderade försändelser som går att spåra men vanligtvis struntar jag i det eftersom man normalt sett får prylarna ändå förr eller senare. Om de inte skickats rekommenderat finns inget att göra hos posten, svårt att efterlysa "ett litet brunt kuvert från hongkong". Säljarna har alltid stått för återbetalning eller pånyttskickad vara. Jag köpte senast en liten powerhead som inte kom fram på 30dagar (säljare aqua8hk), påpekade det och han skickade omgående en ny som inte hunnit komma fram än. Däremot har den första som inte kommit fram på 30dagar nu trillat ner i brevlådan så om den andra dyker upp som den skall så kommer jag ha två.. Samma sak har hänt mig tidigare.

Användarvisningsbild
Alexander
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 234
Blev medlem: 14 jul 2010, 12:45

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Alexander » 24 jan 2012, 13:08

Misstänker att de har fler anställda då paketen jag fått har kommit från olika personer men från samma butik. Kanske nån som är bakom flötet?Dock har alltid allt kommit fram, vissa saker snabbare, andra långsammare.
Bild

110L VF Diskus Hardscape 54 LED W/m2
200L Diskus Hardscape 5 LED W/m2

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av blassan » 24 jan 2012, 13:38

Aas kommer jag aldrig beställa ifrån, men beställning från aquarium-hk fick relativt snabbt, dock var det en dropchecker, nu är det ph kontroller etc som jag väntar på, beställde dock vi hemsidan och inte via ebay, kanske är en fördel eller nackdel hehe vet inte men, paketet bör komma inom 1vecka iaf så vi får se, fick bara bekräftelse mail om ordern men inget paket nr eller liknande så jag håller tummarna
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av blassan » 24 jan 2012, 13:49

Kollade nu och det vart aldrig någon betalning,. Haha ska kolla mailen och göra orderna igen, konstigt för när jag gjorde det så fick mail från paypal, hmm
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Clas
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 3024
Blev medlem: 05 dec 2007, 22:09
Ort: Karlstad

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Clas » 24 jan 2012, 16:02

Nä AAS skickade aldrig grejoe´rna till mig och Blassan trots flera påstötningar och jag har skickat paypal transaktionen två gånger!!!!! 1000kr åt h-vete!

Användarvisningsbild
blassan
Donator
Donator
Inlägg: 2085
Blev medlem: 02 okt 2010, 22:46
Ort: Molkom
Kontakt:

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av blassan » 24 jan 2012, 17:16

Hade inte betalat mitt till aquarium-hk hehe nu är det betalt o klart,.

Vi hade en jävla otur clabbe!!
Farts are like wines. They get better the older they get!
blogg .:. uppdaterad 11/14.:. http://blassan.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Mayer » 25 jan 2012, 15:36

Har ni anmält till ebay+paypal? Om ni skickat pengar och aldrig fått något så kan jag lova att ni får tillbaka pengarna. Paypal skyddar köpare väldigt bra, och litar på köpare>säljare om det står ord mot ord.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Clas
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 3024
Blev medlem: 05 dec 2007, 22:09
Ort: Karlstad

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Clas » 25 jan 2012, 16:20

Jag gick och väntade på att grejorna skulle komma och det gick över tiden med 2 dagar (visste inte att man bara hade 45 dar att öppna ett case). Har funderat på att köpa billigsa grejor och ge dålig feedback eller åtminnstone hota med det. Men om någon vet hur jag ska gå tillväga för att få grejorna eller pengar tbx så tala gärna om det för mig via PM.

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Mayer » 25 jan 2012, 16:55

Ring till paypal och förklara att det kan ta mer än 45 dagar innan prylarna kommer till Sverige från Asien. Så frågar du vad du kan göra, går säkert att göra något.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Clas
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 3024
Blev medlem: 05 dec 2007, 22:09
Ort: Karlstad

Re: Nån som köpt glas på ebay?

Inlägg av Clas » 26 jan 2012, 10:32

Mayer skrev:Ring till paypal och förklara att det kan ta mer än 45 dagar innan prylarna kommer till Sverige från Asien. Så frågar du vad du kan göra, går säkert att göra något.

Will do!

Skriv svar

Återgå till "Akvarieaffärer"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster