Diskutera med Aquawarehouse

Här kan vi diskutera om allt ang. akvarieaffärer, självklart ur en växtnörds perspektiv.

Moderator: Hedersmedlemmar

Ted
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 466
Blev medlem: 01 nov 2008, 22:44
Ort: Sundsvall

Re: Diskutera med Aquawarehouse

Inlägg av Ted » 12 dec 2008, 06:14

paradiz skrev:
Aquawarehouse skrev:Hej på er växtakvarister.
Vi har som några av er redan sett öppnat en webbutik med växter. Vi vet att det finns ett stort kunnande bland forumets medlemmar och säkert även synpunkter. Vi vill ta till vara på det

Vi är precis i uppstarsfasen av vår webbutik och vill gärna ha in synpunkter, felaktigheter eller brister i shopen eller tex. produkter ni saknar mm. Ni får gärna skriva i tråden så svarar vi så fort vi hinner. Annars fungerar det med mail eller PM också om ni inte vill skylta med era synpunkter. Bland dem som kommer med synpunkter kommer vi lotta ut några presentkort som tack för hjälpen. Utlottningen gör vi efter årsskiftet.

Vi hoppas att detta kan bli en dialog med er för att skapa en bättre butik för er växtakvarister.
Ja jag skulle utnyttja min vinst jag fick här på 100kr så jag skulle eller hade tänkt beställa 2 st växter a 40kr men då jag såg er DYRA fraktkostnad backade jag, undrar bara,är dom tillverkade av järn eftersom frakten är så här dyr??
1 x Echinodorus rosea 40kr
1 x Echinodorus harbii 40kr


Frakt: 122,00kr
Totalt: 202.00 kr
Kan ju vara jävligt bra packade ;)

Tror inte dom skickar dom i en plastpåse med ett frimärke på.Även om det skulle funa sommartid ;)

Användarvisningsbild
Metalmaid
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1839
Blev medlem: 26 sep 2006, 14:49
Ort: Norra Gästrikland
Kontakt:

Inlägg av Metalmaid » 12 dec 2008, 06:29

Postens tabell för paket kan tänkas?

Användarvisningsbild
diväteoxid
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1296
Blev medlem: 06 jul 2008, 19:17
Ort: Eskilstuna

Inlägg av diväteoxid » 08 jan 2009, 23:12

Är det nån här på PS som beställt växter av dem?
Bild

Leonard
#1 AGA 2010
Inlägg: 1607
Blev medlem: 28 feb 2007, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Leonard » 12 feb 2009, 00:47

Hade tänkt köpa växter nu, men blev även jag ganska så avskräckt iom fraktkostnaden. Om det gick att ordna så tror jag att ni skulle vinna mycket på flera olika postningsalternativ, ex skickat som brev eller som paket. Så sänker man priset på frakten en del.
Bild

Användarvisningsbild
Diwa
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 313
Blev medlem: 14 jan 2007, 19:32
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Diwa » 12 feb 2009, 13:15

hmm så farlig var väl inte frakten?

postpaket= lätt se till det håller i postgång samt isolera?

har betalat 130-160 flera ggr för plant köpta här;-D
~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~

Användarvisningsbild
Fanbyalperna
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 09 feb 2008, 07:25
Ort: Stöde

Inlägg av Fanbyalperna » 12 feb 2009, 13:28

Vill man ha det komma fram i bra skick så blir det något dyrare. Blir ännu dyrare att få hem dåliga grejor och köpa fler gånger. Eller vill man ha det dåligt packat och skylla på avsändaren att det inte kom fram i godkänt skick?
Någon måste hela tiden betala.
Har inte alltid rätt, men fel ibland

Leonard
#1 AGA 2010
Inlägg: 1607
Blev medlem: 28 feb 2007, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Leonard » 12 feb 2009, 14:06

Men frakt för en kruka som jag tänkte köpa för 122kr är väl lite till att ta i?
Visst om man köper flera växter så skulle det vara helt okej och det är kanske så man måste göra då... Håller helt med om att det är bättre att betala lite mer för frakten och att det blir bra än tvärt om.
Bild

Användarvisningsbild
paradiz
Donator
Donator
Inlägg: 641
Blev medlem: 03 feb 2008, 11:25
Ort: Grängesberg

Inlägg av paradiz » 12 feb 2009, 14:12

Ja jag backade då en kruka skulle kostat över 170kr i alla fall.
Fisk,Växter & Räkor www.shrimpshop.online

Användarvisningsbild
Fanbyalperna
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 09 feb 2008, 07:25
Ort: Stöde

Inlägg av Fanbyalperna » 12 feb 2009, 14:20

Det är likadant med så gott som alla nätsäljare som använder posten och sänder postpaket. Jag förstår inte den uppenbara förvåningen. Att det är dyrt att handla småskvättar på nätet har jag kommit underfund med för länge sedan. Det är inget specifikt för akvariesaker.
Kanske har jag haft otur som mest stött på sådana?
Iaf undviker jag jag att handla lite. Skall jag handla från en nätshop så ser jag till att det blir lite mer som jag behöver om möjligt.
Annars får det vänta till dess att jag far till stan om det finns där.
Har inte alltid rätt, men fel ibland

Leonard
#1 AGA 2010
Inlägg: 1607
Blev medlem: 28 feb 2007, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Leonard » 12 feb 2009, 14:44

Njaee så farligt brukar det ju inte vara att köpa via internet. Har köpt det mesta av min fotoutrustning på internet och det skulle kostat mycket mer att köpa det i fysiska butiker, men då handlar det ju oftast om mer än 40kr för en kruka iofs.
Men det får väl bli som vanligt att man köper ett knippe växter av privatpersoner istället då. Jag menar det går ju att packa en kruka/knippe för mindre än 122kr och att det ändå klarar sig utmärkt under frakten, förstår inte varför det ska kosta dubbelt så mycket som det normalt borde göra i detta fallet.
Jaja, jag ville bara påpeka det.
Bild

Användarvisningsbild
Diwa
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 313
Blev medlem: 14 jan 2007, 19:32
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Diwa » 12 feb 2009, 15:23

skillnaden är väl att företagen är skyldiga att se till att allt klarar leverans

om jag privat säljer nåt som fryser sönder för att köparen vill ha billig frakt hänvisar jag till köplagen
mao har jag gjort mitt iom att jag lagt på låda

som företag kan man inte det

det jag säljer är inte dyrt frakta alls men ändå stöter man på ljushuven som "inte fått varan"(ja men säääkert) eller som hävdar varan inte stämmer med beskrivning (vill inte returnera utan ha återbet eller en ny likadan)
så jag förstår de väljer paket, dels får de kolli och vet då att varan kommit fram och dels kan de vara säkra på att plantorna inte krossas, eller skadas under frakten

Men visst får man tänka till när man handlar online, så man samlar ihop och beställer mkt sällan istället för lite ofta

men jag har listat ut att det ändå blir billigare:-D
svårare impulshandla online:-D
~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~

Användarvisningsbild
Anton
Donator
Donator
Inlägg: 122
Blev medlem: 31 maj 2008, 17:48
Ort: Malmö

Inlägg av Anton » 28 mar 2009, 15:55

Är det någon som beställt växter härifrån ännu? Planerar nämligen att lägga en beställning inom kort men vill först veta om det är fina växter och så...
Anton

Användarvisningsbild
Krukan
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1159
Blev medlem: 06 okt 2008, 14:38
Ort: Sollentuna

Inlägg av Krukan » 28 mar 2009, 18:15

Jag har aldrig beställt eftersom jag bor i Umeå. Men allt jag har köpt av honom, och hämtat i butiken, har varit bra. Jag skulle nog vilja påstå att det är en bra affär med en ärlig ägare.

Användarvisningsbild
Anton
Donator
Donator
Inlägg: 122
Blev medlem: 31 maj 2008, 17:48
Ort: Malmö

Inlägg av Anton » 28 mar 2009, 18:18

Ja, AW verkar bra. Har precis mejlat några frågor och fått ypperliga svar! Så det blir en beställning inom kort :)
Anton

Skriv svar

Återgå till "Akvarieaffärer"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster