Odling:Paracheirodon innesi

För artspecifika diskussioner, ett djur per tråd. Allmänna diskussioner om djur, sjukdomar och liknande hör hemma i Djuren i våra kar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Triad
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3520
Blev medlem: 06 jun 2009, 12:34
Ort: Älmhult

Inlägg av Triad » 31 mar 2010, 19:39

Tänkte bjuda på en bild idag, men oputsad ruta och artemia/nyputsad frontruta från alger för första gången gjorde att säkert 10bilder blev skit.. =(

Nu gjordes jag även en inventireng i könsfördelning, samtliga är HONOR!.. =S. Förstår att detta är sannolikt med temp, vattenkvalité, hårdhet m.m..
Men, lite tråkigt ändå, hade gärna velat se ngn hane i högen.

En fråga, när man kan börja flytta dem till sällskapskaret?. De håller ungefär 1,5cm nu. Den största är nog närmre 2cm.

I sällskapskaret huserar lite andra neoner, praktbotior, silvertippar, mosaikguramis och zebrafiskar. MaO, snälla och lugna fiskar.. Eller nja, slivertipparna är inte direkt lugna.. =/

Användarvisningsbild
Triad
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3520
Blev medlem: 06 jun 2009, 12:34
Ort: Älmhult

Inlägg av Triad » 03 apr 2010, 09:41

okej.. Nja, har inte samma vatten i stora karet som neonkaret.Har kört kranvatten hela tiden.

får koppa över försiktigt. Dyrgripar ja. Är SÅ stolt att ja lyckats!. Synd att jag inte är med i en förening så jag kunde fått en nål eller vad det nu är man får. Tyckte jag läste det ngnstans.

Användarvisningsbild
Triad
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3520
Blev medlem: 06 jun 2009, 12:34
Ort: Älmhult

Inlägg av Triad » 03 apr 2010, 18:24

ehm.. gick inget vidare bra.. Men, jag var smart och testade med den minsta jag hade.

Koppade över och släppte i. Först ut var zebrafiskarna.. Lite nafsande men slutade när de nog insåg att den var lite väl stor.

Strax efter kom silvertipparna. Slurp!.. Ja, den stackars neonen var väl om inte annat proppad med vitaminer. =S

*Tur att jag inte tog alla på en gång*

Skriv svar

Återgå till "Artspecifika djurdiskussioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster