Akvariewiki

Frågor som inte riktigt passar i någon annan kategori

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Akvariewiki

Inlägg av pny » 18 feb 2010, 16:58

Jag hade tänkt att lägga lite arbete på att försöka få upp aktiviteten på akvariewikin ännu lite...

Först ut är ett eget forum... Egentligen kanske akvarievärlden inte behöver ännu ett akvarieforum, men jag tycker trots allt att akvariewikin förtjänar ett eget forum. Det är inte färdigintegrerat med wikin ännu, men det går redan att skaffa konto och posta trådar... Tanken är inte att försöka konkurera ut Plantswap eller Zoopet utan att skapa en samlad plats där diskussioner mellan wikins användare kan ske. :)

Jag har också idéer om att börja köra tema-veckor med uppdateringar kring ett särskilt ämne. Tipsa gärna! ;-)
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
elexidor
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 756
Blev medlem: 23 aug 2006, 20:11
Ort: Vadstena
Kontakt:

Inlägg av elexidor » 19 feb 2010, 18:05

Reggad och klar.
http://www.elexidor.se
(Alias BluesBoy i mitt tidigare liv)

Användarvisningsbild
Roolo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3211
Blev medlem: 29 feb 2008, 13:33
Ort: Alingsås

Inlägg av Roolo » 19 feb 2010, 18:35

elexidor skrev:Reggad och klar.
+1 för ett år sen, Skall bättra mig på att skriva dock :oops:

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av pny » 19 feb 2010, 18:43

Roolo skrev:
elexidor skrev:Reggad och klar.
+1 för ett år sen, Skall bättra mig på att skriva dock :oops:
Ni som hade konto i wikin innan behöver nog regga om er då databasen över användare numera samkörs med forumet.
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Roolo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3211
Blev medlem: 29 feb 2008, 13:33
Ort: Alingsås

Inlägg av Roolo » 19 feb 2010, 21:16

pny skrev:
Roolo skrev:
elexidor skrev:Reggad och klar.
+1 för ett år sen, Skall bättra mig på att skriva dock :oops:
Ni som hade konto i wikin innan behöver nog regga om er då databasen över användare numera samkörs med forumet.
Done!

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Akvariewiki

Inlägg av pny » 31 jul 2014, 16:14

Uppgraderat akvariewikins mjukvaror idag... :-)
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Akvariewiki

Inlägg av Christer5 » 31 jul 2014, 17:08

Vad är Akvariewiki till för, det finns inga nya trådar i Forum och förövrigt inte uppdaterad med information.

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Akvariewiki

Inlägg av pny » 04 aug 2014, 08:40

Christer5 skrev:Vad är Akvariewiki till för, det finns inga nya trådar i Forum och förövrigt inte uppdaterad med information.
Akvariewiki en sida med akvarierelaterat innehåll som är tillgänglig för allmänheten och där alla besökare kan hjälpas åt att skriva och förbättra sidornas innehåll. Sidan startades för att vara ett komplement till befintliga akvariesidor och samlar många länkar till utökad information.

Wikidelen startades 2007 och innehåller idag ca 450 st sidor. Tyvärr har det blivit så att jag själv stått för 99,9% av innehållet vilket också återspeglar vilka delar som hålls uppdaterade. När fler användare hjälps åt att skapa information blir innehållet bredare och mer uppdaterat, (jmfr med wikipedia).

Forumdelen startades 2010 och är främst tänkt att finnas till hands för att samla eventuella diskussionstrådar kring wikin (eftersom det redan finns en uppsjö av andra svenska akvarieforum), men mer specifika akvariefrågor kan givetvis diskuteras där. Merparten av akvariewikins användare har valt att endast läsa den information som finns så aktiviteten på forumet är som du påpekar låg... Se ursprungsinlägget i denna tråd.
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Jag har precis beslutat att lägga ner webplatsen akvariewiki.se

Inlägg av pny » 08 sep 2018, 08:35

Akvariewiki var en sida med akvarierelaterat innehåll där alla besökare kunde hjälpas åt att skriva och förbättra sidornas innehåll. Wikidelen startades 2007 och kom att innehålla ca 600 st uppslagsord. Tyvärr har det blivit så att jag själv stått för 99,9% av innehållet vilket också återspeglar vilka delar som hölls uppdaterade.

En kombination av kostnader, tidsbrist, lågt besökarantal och det nya sättet personer interagerar med internet, gör att jag inte finner det värt att driva vidare sidan.

Akvariewiki-skärmdump.jpg
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Fanbyalperna
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 09 feb 2008, 07:25
Ort: Stöde

Re: Akvariewiki

Inlägg av Fanbyalperna » 08 sep 2018, 10:03

Tråkigt men jag har full förståelse. Facebook har förstört mycket.
Har inte alltid rätt, men fel ibland

Skriv svar

Återgå till "Allmänt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster