Önskas köpa - blandade tåliga växter

Här samlas gamla annonser från Växter köpes & sökes.

Moderator: Hedersmedlemmar

Låst
Kicki
Stickling
Stickling
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 aug 2012, 11:32

Önskas köpa - blandade tåliga växter

Inlägg av Kicki » 23 nov 2013, 14:15

Hej
Vi har två akvarier, ena på 54 l och det andra på 110 l där det bor guppys, ancistrus och posthornsnäckor som förökar sig snabbare än vinden. Trots användning av pmdd verkar inte växterna trivas särskilt bra, de som klarar sig bäst är vanlig javamossa, anubias och en med långa smala blad som jag tyvärr inte vet namnet på.

Jag är intresserad av att köpa lite gott och blandat och eftersom jag inte kan just någonting om växter tänker jag att det är bäst att fråga de som kan. På våra akvariebutiker tycker jag mest att de säger anubis och inte så mycket mer än "tja, de håller vanligtvis inte så länge". Men visst måste de väl kunna göra det? Vi har vanlig lysrörsbelysning, alltså de som kom med själva akvariepaketen. Bör jag kanske byta ut dessa och är det i så fall något som är bättre än andra?

Tacksam för hjälp och givetvis betalar vi för både växter och porto. Om någon är intresserad av posthornsnäckor kan man komma och hämta obegränsade mängder gratis, nu ligger de i annat kar och svämmar över :).

Vi bor utanför Lund.

Låst

Återgå till "Växter köpes & sökes"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster