Snyggaste diy bakgrund ni sett

Egna byggen och större modifieringar av akvarierelaterad utrustning kan du dela med dig av i denna kategorin och även fråga om tips och ideér.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 11 maj 2010, 10:52

Åker ner till köpenhamn och till planteimporten, ev imorgon och köper den här.

Bild

Någon som e sugen på att hänga på?

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1339
Blev medlem: 23 aug 2006, 12:53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av brams » 11 maj 2010, 10:59

Magnus skrev:Åker ner till köpenhamn och till planteimporten, ev imorgon och köper den här.

Bild

Någon som e sugen på att hänga på?
Hade varit kul men tyvärr(!) så väntar jag på att vi ska ge oss iväg till Nümberg strax...
Det kommer ju inte helller bli tråkigt.
Lovar att jag ska knäppa tusentals bilder och slänga ihop nån fin guide när jag kommer hem!

Har förövrigt kontaktat tillverkarna till Rockzolid och ska se om jag kan möta upp dom där nere... =)
Bild Bild

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 11 maj 2010, 11:02

Inte fel det heller:)
Ser fram emot lite bilder därifrån:)

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 11 maj 2010, 11:38

brams skrev:Hade varit kul men tyvärr(!) så väntar jag på att vi ska ge oss iväg till Nümberg strax...
Det kommer ju inte helller bli tråkigt.
Lovar att jag ska knäppa tusentals bilder och slänga ihop nån fin guide när jag kommer hem!

Har förövrigt kontaktat tillverkarna till Rockzolid och ska se om jag kan möta upp dom där nere... =)
Kära Christian, jag har härmed nöjet att erbjuda dig mitt jobb i utbyte mot ditt. Ev. avgångsvederlag kan ordnas. Ett jobb som programmerare i din hemstad kan vara din språngbräda in i din framtida karriär som datanörd. Det har dessutom inget som helst att göra med akvarium vilket jag förstår att du hade uppskattat eftersom att du borde vara trött på sånt vid det här laget. Jag hade helst sett att vi gör detta bytet innan den ovan diskuterade resan genomförs.
PM:a vid intresse.
Med vänlig hälsning
Jonatan
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1339
Blev medlem: 23 aug 2006, 12:53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av brams » 11 maj 2010, 11:47

Mayer skrev:
brams skrev:Hade varit kul men tyvärr(!) så väntar jag på att vi ska ge oss iväg till Nümberg strax...
Det kommer ju inte helller bli tråkigt.
Lovar att jag ska knäppa tusentals bilder och slänga ihop nån fin guide när jag kommer hem!

Har förövrigt kontaktat tillverkarna till Rockzolid och ska se om jag kan möta upp dom där nere... =)
Kära Christian, jag har härmed nöjet att erbjuda dig mitt jobb i utbyte mot ditt. Ev. avgångsvederlag kan ordnas. Ett jobb som programmerare i din hemstad kan vara din språngbräda in i din framtida karriär som datanörd. Det har dessutom inget som helst att göra med akvarium vilket jag förstår att du hade uppskattat eftersom att du borde vara trött på sånt vid det här laget. Jag hade helst sett att vi gör detta bytet innan den ovan diskuterade resan genomförs.
PM:a vid intresse.
Med vänlig hälsning
Jonatan
Haha, ja, livet här på jobbet är ju alltid så sprudlande. Bara massa slapperesor hit och dit i världen.
Ne, oftast sitter även jag framför skärmen och knappar...
Har iof haft ett par goa dagar nu det senaste. Kom hem i torsdags från Kreta där jag varit på Djurmagazinets konferens i en vecka. Sen detta nu i 8 dagar... Mässan och massor av goa besök på div zoobutiker och leverantörer på vägen. Gött som få!

Men...
De är jag värd :)

Sry om jag vek av från ämnet något...
Bild Bild

Nallen3

Inlägg av Nallen3 » 11 maj 2010, 17:11

riktigt häftiga bakgrunder :)

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 11 maj 2010, 17:46

Här snackar vi service:)
Jag mailade och frågade om dom hade öppet på torsdag, det hade dom igentligen inte eftersom även dom firar kristi himmelfärs, men dom kunde hålla öppet ett par timmar ändå om jag bara kom mellan 10-12. Så nu är tågbiljetter bokade, blir en lite jobbig resa, men det får det vara värt, desto roligare blir det när jag kommer hem:) blir helt klart det kortaste köpenhamnsbesök jag gjort, kommer ner 11.17 och tåget går hem 12.43, men det ska räcka:)

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av pny » 11 maj 2010, 19:37

Ojdå, då får vi hoppas att SJ håller tiden för omväxlings skull.
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 11 maj 2010, 19:43

Haha, nu är det ju tur att jag inter åker med SJ den sträckan, det är DSB som kör mellan Karlskrona-Köpenhamn, annars hade jag inte vågat ta det så snävt med tid:)

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 11 maj 2010, 22:05

Magnus,
ja, vi får hoppas tiden räcker till. Annars kan du kontakta folk som åker över någorlunda regelbundet, och älskar Byen... *s*

Mayer,
man behöver inte byta jobb, man kan komma till Nürnberg i vilket fall. Ska blir jämrans skoj, och månne träffar jag på Bramsen därnere också. Annars är det mycket gott om svenskar, vad jag vet. Blir nog najs, ska ha kamera och anteckningsblock väl förberett, samt bekväma skor (har rekommenderats).

Detta bidde ju väldans OT, så jag får ju tillägga att jag kommer hålla koll på bakgrunder, bland annat. Återkommer om det finns något intressant.

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 11 maj 2010, 22:28

Haha, från att bygga bakgrund till akvariemässa i Nürnberg, njae det är väl inte så mycket OT:) på tal om det så kom jag och tänka på filmen G och Nürnberg 47 som egentligen hette Reeperbahn med Olle Jungström som sjöng:) dom gjorde en (tyckte jag iaf då) bra cover på Venus in Furs.

Nallen3

Inlägg av Nallen3 » 12 maj 2010, 21:31

vad skoj, åka till danmark :)

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 783
Blev medlem: 24 aug 2006, 08:26
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av pny » 12 maj 2010, 21:37

Ni som sett Rockzolid-bakgrunderna i verkligheten, hur står dom sig mot Back to natures bakgrunder och moduler estetiskt?
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Magnus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1563
Blev medlem: 07 feb 2008, 17:41
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Magnus » 12 maj 2010, 23:21

Jag kan svara på det imorgon:)

Skriv svar

Återgå till "DIY - Do It Yourself"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster