4th "The art of the planted aquarium" 28-30 jan.

I denna kategori är det fritt att tipsa och diskutera om kommande Aquascape tävlingar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1339
Blev medlem: 23 aug 2006, 12:53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av brams » 07 jan 2011, 17:00

daniel_i_malmö skrev:
brams skrev:
daniel_i_malmö skrev: Det börjar kanske bli dags...?

Känner mig lite som en party pooper som påpekar detta, men trådens ursprungsämne är väl den största aquascape-händelsen i sitt slag i Europa och förtjänar nog en någorlunda on-topicdiskussion här på plantswap?
Ja, absolut.
Så att du och Patrik kan fortsätta snacka om ert Malmöevent.

Ojdå, lite stingslig idag? :)

Malmöeventet är uttryckligen helt modellerad efter tävlingen i Hannover så helt konstigt tycker jag nog inte det är att Kjell först tog upp den i den här tråden. Jag svarade på det inlägget och sedan på två följdfrågor från Patrik. De senare var väl lite off-topic och nog ska Malmö-eventet diskuteras i den separata tråden för det helst och jag ska se till att det blir så i fortstättningen. Men det kan knappast beskyllas för att ha fått tråden att spåra ur så som vilda diskussioner om dueller och filmer.

Nu hjälps vi åt att få den här tråden tillbaka på sitt spår? :)

Vem ska till Hannover?
Nejdå, jag är alltid såhär... ;)
Jag håller med dig i det du säger, kunde bara inte låta bli.

Jag skulle nog egentligen dit men... det hinns nog inte med. Och om jag åker vill jag verkligen vara med och tävla, och då hinns det verkligen inte med.
Så, nej, om inte en väldigt entusiastisk chef lyckas övertala mig.
Bild Bild

Användarvisningsbild
Triad
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3520
Blev medlem: 06 jun 2009, 12:34
Ort: Älmhult

Inlägg av Triad » 08 jan 2011, 16:07

Delat upp tråden efter duellförslaget. Inläggen hittar ni här http://www.plantswap.se/forum/viewtopic ... sc&start=0

//MOD

Kjell Fohrman
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 122
Blev medlem: 09 dec 2006, 20:21

Inlägg av Kjell Fohrman » 01 feb 2011, 16:22

Hemma igen efter ett mycket lyckat Planted Aquarium-besök. Vi besökte flera bra och intressanta akvarieaffärer och årets mässa var den klart bästa (har besökt Planted Aquarium alla 4 gånger som den har arrangerats).

Användarvisningsbild
Lingonfil
Donator
Donator
Inlägg: 681
Blev medlem: 06 sep 2008, 14:04
Ort: Solna, Stockholm

Inlägg av Lingonfil » 03 feb 2011, 23:50

Då får vi soffpotatisar dammsuga bloggar för att hitta lite bilder =)
PS Aquascaping Showcase 2011 - Hjälp till!

Kjell Fohrman
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 122
Blev medlem: 09 dec 2006, 20:21

Inlägg av Kjell Fohrman » 04 feb 2011, 15:41

Lingonfil skrev:Då får vi soffpotatisar dammsuga bloggar för att hitta lite bilder =)
Jag tror att fotona redan finns på flera hemsidor så det är bara att leta runt så hittar du nog. På den danska akvarieplanter-hemsidan såg jag att de t.ex. lagt in akvarierna i den stora klassen

Jag har visserligen också lagt in 1250 pixels foton på samtliga akvarier i säväl nano som i den vanliga klassen (ca. 60 st) på Zoopet, dessutom finns där ytterligare drygt 80 foton från resan, men de är öppna bara för goldisar.
Jag kommer dock att skriva en artikel från resan och mässan (blir klar i nästa vecka) som alla kan läsa och där kommer samtliga vinnade akvarier att finnas med.
De 2 segrarna finns att se på denna sida http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=145343

Skriv svar

Återgå till "Tävlingar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster