HTPC

Här diskuteras elektronik som mobiltelefoner, datorer, dvd-spelare, tv-apparater osv men akvarierelaterad elektronik och Fotografering har egna kategorier.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
KEP
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 301
Blev medlem: 12 mar 2009, 01:39
Ort: Nybro

HTPC

Inlägg av KEP » 14 sep 2010, 20:24

HTPC med iMON och Frontview från Silverstone.

Jag blir knäpp i kolan och hoppas någon kan hjälpa mej eller haft liknande problem.

Köpte mej ett riktigt fint HTPC chassi till datorn allt funkar tipp topp förutom volym ratten, Ratten registrerar volym minska/öka på LCD displayen och i mjukvaran på datorskärmen visas volym +/- och mute on/off visas också men det händer inget.

Prövat starta om och zappa mellan ljudenheterna samt bockat för alternativet om låta andra komponenter kontrollera denna enhet. Allt är inkopplad vi USB internt på moderkortet.

Jag har inte mycket mer att komma med :(
modell: Silverstone SST-CW02B-MXR

//KEP
Anfäkta och anamma och regera // Kapten A. Haddock
Min Zoon

Användarvisningsbild
XeCutor
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 148
Blev medlem: 21 jun 2010, 15:11
Ort: Stockholm

Inlägg av XeCutor » 14 sep 2010, 21:29

Jag har själv iMon-prylar men tyvärr inte riktigt samma setup då jag inte har någon volymratt, endast fjärr. Kör du XP eller Vista/Win7? En tanke som slog mig är att du kanske ställer in per-program-volymen, inte systemvolymen. Detta skulle kunna ske i Vista eller senare.
Fungerar volymkontrollen om du använder fjärren eller är det samma sak där?
Jag antar att du installerat senaste mjukvaruversionen?
En annan sak värt att tänka på är att om du har alltihopa kopplat till en reciever och skickar vidare oavkodad DD eller DTS så kan du pilla på volymkontrollerna tills du går i pension, ljudet påverkas ej.

Användarvisningsbild
KEP
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 301
Blev medlem: 12 mar 2009, 01:39
Ort: Nybro

Inlägg av KEP » 15 sep 2010, 14:49

Windows 7

Och det jävliga är att jag ser iMON som volymenhet om man högerklickar på ljudenheten nere till höger och man ser att volymen justeras men inte den sk. systemvolymen :(

Samma med fjärren, LCD, IR Recivern är ju kopplad till en intern USB och ljudet är ju kopplat på den interna HD Front panel audio borde va idiotsäkert, den lilla ratten på mitt kinesiska lilla skit tangentbord funkar ju utan problem :)
Bilagor
iMON.jpg
Anfäkta och anamma och regera // Kapten A. Haddock
Min Zoon

Användarvisningsbild
MagicFingers
Donator
Donator
Inlägg: 548
Blev medlem: 20 dec 2006, 12:32
Ort: Gråbo
Kontakt:

Inlägg av MagicFingers » 15 sep 2010, 16:55

okay. testa att högerklicka på volymkontrollen, uppspelningsenheter, vad har du för val där?.
nunca est bibendum

Användarvisningsbild
KEP
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 301
Blev medlem: 12 mar 2009, 01:39
Ort: Nybro

Inlägg av KEP » 15 sep 2010, 19:02

planlöst knappande gav resultat :)
Anfäkta och anamma och regera // Kapten A. Haddock
Min Zoon

Skriv svar

Återgå till "Elektronikhörnan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster