Fotosnack (samlingstråd)

Här diskuterar vi allt som har med fotografering, filmning och olika former av bildredigering att göra.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Alexander
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 234
Blev medlem: 14 jul 2010, 12:45

Fotosnack (samlingstråd)

Inlägg av Alexander » 24 jan 2012, 09:58

Läste igenom trådarna här. Conclusion; vad vi behöver är en tråd var man kan snacka teknik, bilder eller vad som helst ang fotografering, utan att behöva starta egen tråd.


Kan t.ex börja med att säga att jag är så trött på att inte ha en viewfinder på min oly E-PL1. En VF-2 digital viewfinder kostar 189€, medan en ny Oly E-P2 SE+17mm f/2.8+VF-2 skulle kosta 430€. Saken är den att alla linser jag har förutom 14-42 kitlinsen är gamla SLR objektiv som jag kör via adapter(har inget emot att fota med gamla manuella gluggar, bildkvaliten är awesome), vilket tar bort ljuskänslighet och förlänger linsen med typ 20mm vilket motsvarar 40mm då PEN kamerorna kör med m4/3 format, så min "lilla" 50mm f/1.4 är inte så liten mer. En annan lins som jag funderat på är en Lumix 20mm f/1.7 som i sig är en bättre lins men med relativt fet prislapp på 380€. Lumix+VF-2 skulle kosta ca 570€ och med Oly E-P2 kitet skulle både jag och min sambo ha varsin liten kamera. En tanke skulle ju vara att köra med E-P2 kitet och utöka med en Lumix senare. :S Vet ej, kom med ideer. "Riktig" systemkamera är jag inte intresserad av, sambon har en 7D.
Bild

110L VF Diskus Hardscape 54 LED W/m2
200L Diskus Hardscape 5 LED W/m2

Återgå till "Fotografering, filmning och redigering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster