Öppet hus på Tropica 27 november

Här kan föreningar få sin talan, lägg en tråd för varje enskild förening, information om träffar och liknande.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 23 nov 2010, 14:20

Ja Hawkse blir du vår räddare eller inte?;) hehe

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 23 nov 2010, 15:04

Hmm... Jadu. Om Bootin är på så kanske man hade kunnat bli fyra om ni åker via Gbg. Typ 550 spänn per skalle om vi räknar 14kr milen och att man tar den sena färjan på fredag dit och den kl 14.00 hem... Vad säger du Bootin?
Kom igen, försäljning av utgående varor, nanokar, växter och rundturer samt en riktig roadtrip.
Senast redigerad av 3 Mayer, redigerad totalt 23 gång.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 23 nov 2010, 15:06

Glöm det Majki01! TYB åker via Gbg, vi har Nols och mycket bättre blandband i bilen än er!
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 23 nov 2010, 15:20

Haha inget tar ett gäng skåningar i en road tripp;)

bootin
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 359
Blev medlem: 28 nov 2006, 20:41
Kontakt:

Inlägg av bootin » 23 nov 2010, 15:34

sure..! men var ska vi slagga?




Mayer skrev:Hmm... Jadu. Om Bootin är på så kanske man hade kunnat bli fyra om ni åker via Gbg. Typ 550 spänn per skalle om vi räknar 14kr milen och att man tar den sena färjan på fredag dit och den kl 14.00 hem... Vad säger du Bootin?
Kom igen, försäljning av utgående varor, nanokar, växter och rundturer samt en riktig roadtrip.

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av hawkse » 23 nov 2010, 15:40

Majki01 skrev:Ja Hawkse blir du vår räddare eller inte?;) hehe
Nej, det kommer tyvärr inte funka. Riktigt sugen är jag men ibland så går det bara inte. :cry: :cry:

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 23 nov 2010, 15:47

bootin skrev:sure..! men var ska vi slagga?
Slagga? :shock:
Ta några öl och sov fyra timmar på båten. Den är framme 04.00 så kunde ju ev Tropica öppna runt 08.00 så det blir väl ett par timmar att slå ihjäl men värre än så är det inte. Om man inte vill ta den tidigare båten och sova över vill säga. Jag är nog hellre på att ta den senare båten hem och kolla in regnskogen som du länkade till på vägen hem! Verkar ju grymt :)
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 23 nov 2010, 20:31

TYB skrev:Vi är två som funderar på att åka från Kalmar...funderar på om det är enklast att åka via bron eller via Götet och färgan. Nols suger ju lite också när man ändå kommer att vara i krokarna och inget säger ju att man inte kan slå två flugor i en smäll. Först ciklider sen växter sen ciklider igen på hemvägen. Är det någon som fortfarande är sugen på att åka till Tropica?

TYB
Klart sugen, om ni tar bron. Tror spontant det blir knivigt att hinna både Nols och Tropica på samma dag, för att tala i egen sak... :lol: ...bägge ger mersmak och det är grymt lätt att tillbringa mer tid än "man skulle" på båda. Men ni kanske är mer disciplinerade än jag... *s*

Annars ser det svårt ut för mig, blir nog inte av om inte någon annan kan köra.

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

TYB
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 328
Blev medlem: 16 feb 2009, 15:17
Ort: Kalmar

Inlägg av TYB » 24 nov 2010, 16:35

Hos Kent rinner alltid tiden iväg som en avlöning...får fundera på om det kanske ska bli två bilresor av detta istället Patrik. Är rätt sugen på Tropica för att inte stå här och skrika rätt ut men min polare är väll med mest för Maliwi om du förstår vad jag menar. Det är ju fan med att vi är så utspridda!
Det blir rätt många mil på en dag...övernatta någon stans kanske eller är det mer en dags tripp för er andra? Jag har en 95a så bil är inget problem så länge inte jag behöver sitta bakom ratten hela vägen.

TYB

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 24 nov 2010, 17:18

Jag kan köra om det är så. Har bil också men om ni kör via Gbg så antar jag att ni kommer i din bil. Färjorna från Gbg kan du kolla här. Det är det som är frågan, vilka båtar man skall ta. Det känns som det behöver bestämmas något typ ikväll om man skall kunna planera, kan ju vara gott att veta dagen innan om det blir något eller ej ;)
Skall ni åka via Gbg eller Malmö? Tror det blir rätt avgörande för mig och Bootin...
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

TYB
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 328
Blev medlem: 16 feb 2009, 15:17
Ort: Kalmar

Inlägg av TYB » 24 nov 2010, 17:29

Ska ta upp snacket med regeringen när hon kommer hem... :shock:

TYB

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 24 nov 2010, 22:55

TYB skrev:Hos Kent rinner alltid tiden iväg som en avlöning...får fundera på om det kanske ska bli två bilresor av detta istället Patrik. Är rätt sugen på Tropica för att inte stå här och skrika rätt ut men min polare är väll med mest för Maliwi om du förstår vad jag menar. Det är ju fan med att vi är så utspridda!
Det blir rätt många mil på en dag...övernatta någon stans kanske eller är det mer en dags tripp för er andra? Jag har en 95a så bil är inget problem så länge inte jag behöver sitta bakom ratten hela vägen.

TYB
Är det P vi pratar om? *s* Nå, greppar om intressena sprider sig, det förstår jag fullt ut. Om det behövs övernattas så kan jag ordna till det i en hast, men det blir inte direkt bekvämt. Plats finns iaf. För mig ser jag det som en endagstripp, hade jag haft egen bil så vore det definitivt så. De "stänger" relativt tidigt, så hem är inget krux. Antar att komma dit är ert problem. Lördag i Dk innebär oxå verkligen tvärstängt. Inget kul kvar efter Tropicas stängning. Har körkort plus vana att köra i Dk, det är inget problem.

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 25 nov 2010, 16:41

TYB skrev:Ska ta upp snacket med regeringen när hon kommer hem... :shock:

TYB
Hur gick det? :roll:
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 25 nov 2010, 18:41

Förkyld som en avloppsråtta, så jag måste hoppa tyvärr. Om någon åker över så skickar jag däremot gärna med en beställning att ev inhandla en del växter (om de säljer till bra pris). Om TYB tar sig till Nols så vore det najs med en rapport om Tanganyika - finns där killis, M. ellipsifer (Tanganyika-ål) och en variant av N. meleagris/stappersi med snövita fenor? Nyfiken!!

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

TYB
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 328
Blev medlem: 16 feb 2009, 15:17
Ort: Kalmar

Inlägg av TYB » 25 nov 2010, 19:30

Regeringen sa nej, inte med detta väglag....bla bla bla...du har redan klippt ett rådjur i år...nä, nu får det vara nog mm mm. Vet ni vad? Jag ska inte åka någon stans i helgen...sorry!

TYB

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 25 nov 2010, 20:08

TYB,
inte ens till Nol? *snyft* Om du redan klippt ett rådjur så borde ju regeringen vara glad över rådjurssadel... det är baske mig inte fy skam!! Eller för den delen rökt rådjursbog... mums, på allvar. Allt kan väl inte ha mosats i krocken?

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

TYB
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 328
Blev medlem: 16 feb 2009, 15:17
Ort: Kalmar

Inlägg av TYB » 26 nov 2010, 01:38

Nä, "roadkill" var inget som hon suktade efter...inte att vara utan bil i över en v. var heller inget som gjorde henne så glad :D .

TYB

TYB
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 328
Blev medlem: 16 feb 2009, 15:17
Ort: Kalmar

Inlägg av TYB » 26 nov 2010, 01:39

TYB skrev:Nä, "roadkill" var inget som hon suktade efter...inte att vara utan bil i över en v. var heller inget som gjorde henne så glad :D . Det är klart, hon frågade ju om mig innan hon frågade om bilen var ok...

TYB

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 26 nov 2010, 09:13

Är det så i många svenska hushåll idag?:P Att kvinnan faktiskt BESTÄMMER?:O haha^^

Användarvisningsbild
Mayer
Donator
Donator
Inlägg: 1104
Blev medlem: 26 aug 2009, 10:59
Ort: Göteborg

Inlägg av Mayer » 26 nov 2010, 10:02

jahopp, då får det bli amano nästa helt enkelt... OCH DÅ FÅR FOLK SLUTA BANGA ANNARS !"#¤#¤!&/
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum!

Användarvisningsbild
PatrikMalmo
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 2479
Blev medlem: 19 nov 2007, 08:34
Ort: Malmö

Inlägg av PatrikMalmo » 26 nov 2010, 20:04

Tja, jag höll ut rätt länge, men en dunderförkylning stoppar det mesta. Amano tror jag inte många bangar på, men vi får se... *s* Jag har iaf tänkt åka, så enkelt är det. Tänkte jag iof inför detta också, men dels förkylning, dels att jag inte är intresserad av fler burkar (auktion) och dels att de växter jag vill ha kan jag troligen få på annat håll. Finns lite annat jag tjurar över när det nu inte blir av, men det ger sig kanske.

Hilsen,

/P
End Of The World Party
(just in case)

MAF: http://www.malmoakvarieforening.se

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av hawkse » 26 nov 2010, 21:19

...och jag vill fortfarande åka... men det *FUNKAR INTE* när fem kalendrar plus jobbet skall samköras :(

Användarvisningsbild
H
Donator
Donator
Inlägg: 2475
Blev medlem: 07 mar 2009, 18:47
Ort: Alnö

Inlägg av H » 16 dec 2010, 10:29

Hur gick det med öppethus besöket, var det ngn som åkte iväg o tittade?

H.

Skriv svar

Återgå till "Föreningar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster