Överraskning i filtret.

För allmänna diskussioner om djuren i våra kar, sjukdomar, vilka djur som passar ihop och tips om olika djur.

Moderator: Hedersmedlemmar

Big Fluff
Stickling
Stickling
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 jun 2010, 19:56
Ort: Östersund

Överraskning i filtret.

Inlägg av Big Fluff » 06 jan 2017, 11:28

Skulle göra rent filtret på mitt Juwel Rio 180 L igår och blev lite överraskad när jag öppnade locket och såg en Räka där. Hade ett mindre akvarium förut som jag hade 5st Amanoräkor i förut men när jag flyttade för typ 4 år sen så avvecklade jag de och då fick dom flytta in i de stora som de både finns Scalarer och H.mulispinosor. För typ ett år sen så hittade jag en som jag flyttade till en räkvas som jag precis hade startat igång då. Man undrar ju hur länge den här har levt inne i filtret och och om de finns fler som gömmer sig någonstans där inne. Trodde dom hade dött eller blivit föda till fiskarna eftersom jag inte sett någon på typ ett år.. Riktiga överlevare dom här räkorna och hur gamla kan dom bli? Måste ju va 5-6 år sen jag köpte dom.
Den e jäkligt mörk jämfört med den andra som bor i vasen men dom kanske blir de av att leva inne i ett mörkt filter i vem vet hur länge den varit där..
Nu har även denna fått flytta till vasen.
IMG_6563.jpg
IMG_6563.jpg (17.92 KiB) Visad 7166 gånger
Väntar med spänning på att Belysningen ska tändas i vasen som går på timer så att man kan få se hur den trivs och om den e lika mörk..
Kände bara att jag ville dela med mig av mitt fynd och kanske roar de någon som läser de här..

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Överraskning i filtret.

Inlägg av Raven » 09 jan 2017, 12:09

Den uppgift jag sett för amano är runt 5år.-
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Skriv svar

Återgå till "Djuren i våra kar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster