Black ghost

För allmänna diskussioner om djuren i våra kar, sjukdomar, vilka djur som passar ihop och tips om olika djur.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
bena
MashMaster & Donator
MashMaster & Donator
Inlägg: 1979
Blev medlem: 28 nov 2006, 16:45

Inlägg av bena » 01 sep 2007, 17:39

Sun21 skrev:många frågor :oops:
hur ofta byta du vattnet?
gör du bara hälften av vattnet varje gång? tömmar du inte hela vattnet(rengöring hela akvarium) en gång under året?
byter 50% varje måndag.
jag har gjort remakes ett par gånger men jag har då haft ca 300L gammalt vatten i mitt badkar som jag kör tillbaka (rengör badkaret med trigene (ett bakteriedödande medel) och sköljer av NOGGRANT innan jag kör ner vattnet i badkaret. håller mitt filter körandes i badkaret oxå). ingen omtimal lösning, men det har funkat.
Har du inget trevligt att säga så är du antagligen inte ensam.

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Raven » 01 sep 2007, 20:34

bena skrev:och en nackdel med kopplingen är att det är svårare att få den temp jag vill ha om jag inte kan mäta under tiden jag pumpar in. sen löser jag PMDD i hinken och jag kan inte lufta ut vattnet om jag inte kör med duschmunstycket.
Aahh ok, har termostatblandare jag kör med så tempen är inget problem för min del.

Gällande pmdd så häller jag ner det i insuget till ytterfiltret, verkar funka bra och enkelt.

Gällande lufta ur så har jag gjort så jag kan skruva på duschhandtaget på slangen och brukar lägga den på mittstaget med täckglaset och lysrampen liggandes på.
Luftas ur rätt så bra då men får hålla koll så inte duschandtaget ramlar ner och duschar av datorn :lol:
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Raven » 24 sep 2007, 22:27

Jo fick köpt mej en BG i fredags och den lever och simmar runt lite överallt i jakt på mat och verkar trivas.
Vita mygglarver har den fått till middag idag.

Men av nån orsak har praktbotiorna börjat gömma sej, ser dom knappt ens om jag så har karta och kompass :cry:
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Skriv svar

Återgå till "Djuren i våra kar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster