Flodströms akvarie & djurtillbehör

Här kan vi berätta om våra kunskaper och vetskaper om olika produkter som vi testat och/eller har i våra baljor samt ge recensioner på Akvarieaffärer.

Moderator: Hedersmedlemmar

Rådis
Frö
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 aug 2013, 17:31

Flodströms akvarie & djurtillbehör

Inlägg av Rådis » 11 maj 2014, 16:40

Det första jag får upp när jag googlar akvarieväxter är just Flodströms akvarie & djurtillbehör, sidan är välgjord och allt ser mycket bra ut. Men oj vad man kan bedra sig, startade upp ett nytt akvarium förra året och beställde en drös med växter därifrån. Leverans lovades 1-3 dagar efter betalning, kunde dock ta upp till 20 dagar om det inte fanns i lager. Förskottsbetalade dum som man är och sedan hände absolut ingenting, gick in och kollade min order efter en vecka, ej betald stod det. Mailade och sa att jag visst hade betalat, fick svar att det blivit något fel men det skulle rättas till. Väntade en vecka till, inga växter.. Mailade igen, nu skulle det komma in nytt nästa vecka. En vecka senare likadant, jo på Torsdag kommer det in nytt från Holland vettu så då skickar jag direkt. Sedan tystnade det, inga mer svar på mail och att de skulle svara i telefon kunde man bara drömma om. Inte förrän jag hotade med ARN anmälan och ev. Polisanmälan för bedrägeri vaknade de till liv igen, efter två månader fick jag tillbaks pengarna i.a.f. men jag hade ju hellre velat haft växterna jag beställt.

Användarvisningsbild
Matsnork
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1597
Blev medlem: 23 aug 2011, 03:12

Re: Flodströms akvarie & djurtillbehör

Inlägg av Matsnork » 11 maj 2014, 17:05


thaifighter

Re: Flodströms akvarie & djurtillbehör

Inlägg av thaifighter » 19 aug 2014, 07:14

Jag hade liknande problem nyligen.
Beställde växter och betalade, såg först då att priset på växterna inte var inkluderat moms!
Mitt fel skulle kollat innan jag betalade, men normalt brukar momsen vara inräknad i priset per växtkruka.

Nåväl... fem dagar senare fick jag mail att betalningen tagits emot, två dagar senare att växterna var restade och man skulle beställa in nya,
en vecka senare meddelade man att en av växterna inte fanns på lager längre och man frågade om man skulle skicka resten,
jag avbeställde dock ordern istället, då svarade man bara "skall se vad vi kan göra", femton dagar senare hade inget hänt mailade och frågade,
svarade då att "enligt lag" så behöver dom inte betala tillbaka förrän om senast 30 dagar, först om ytterligare 11 dagar och flera påtryckningar från mej
så betalade man tillbaka pengarna!

Väldigt oprofessionellt skött tycker jag!
Såg också att efter att dom meddelat att dom inte hade växterna inne, att dom tagit ner sidorna med akvarieväxter,
annars hade jag kunnat beställa nån annan sort istället!

Så kan inte heller rekommendera den här säljaren!

Thaifighter

Användarvisningsbild
Fanbyalperna
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 09 feb 2008, 07:25
Ort: Stöde

Re: Flodströms akvarie & djurtillbehör

Inlägg av Fanbyalperna » 19 aug 2014, 09:58

Problem med Flodströms dyker upp på alla fiskforum med jämna mellanrum. Kan inte förstå att de får några beställningar överhuvudtaget. Det behövs bara att man googlar så får man besked.
Har inte alltid rätt, men fel ibland

Skriv svar

Återgå till "Produkt & Affärsrecensioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster