akvarieplantor.se?

Här kan vi berätta om våra kunskaper och vetskaper om olika produkter som vi testat och/eller har i våra baljor samt ge recensioner på Akvarieaffärer.

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
w00t
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 dec 2011, 13:08

akvarieplantor.se?

Inlägg av w00t » 02 jun 2013, 17:46

någon som har handlat från akvarieplantor.se och kan ge ett omdöme? :D

mio_AH
Frö
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 mar 2013, 15:54

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av mio_AH » 02 jun 2013, 22:02

Jag tycker inte om dom men jag vet vissa som gör det. Jag gillar dom mest inte för att jag beställde typ 10 växter och fick hem 2 överlevande, 2-3 hyfsade och 5 stycken som var helt döda. :(

Användarvisningsbild
peterhaack
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3706
Blev medlem: 22 aug 2006, 20:49
Ort: Skånes Fagerhult
Kontakt:

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av peterhaack » 03 jun 2013, 00:03

Hyffsat bra priser.
Standard sortiment.
Aldrig prova dem.

Fler får gärna ge recension om de handlat o gärna upplevelser, bemötande, fraktpriser och kvalitet på växter.

Dashivas
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 299
Blev medlem: 17 sep 2014, 18:43

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Dashivas » 12 okt 2014, 20:52

Var i butiken idag.
Extrem mycket alger i dom flesta karen och på många växter .
Fanns en del fina växter men dom flesta var skabbiga.
Dom hade fina guppie dock

sauk1
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 84
Blev medlem: 29 sep 2013, 21:22

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av sauk1 » 12 okt 2014, 21:00

Fick en lök utbytt mot en annan i samma släkte, men som jag utifrån utseende definitivt inte skulle klassa som motsvarande/utbytbara. Kommenterade det och fick inget svar, ej heller förvarning före bytet trots att paketet postades efter tre vardagars behandling.

Intressant angående alger, före mitt köp frågade jag uttryckligen om det fanns alger i karen växterna förvarades. Svaret var ett rakt nej...(givetvis)

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Christer5 » 13 okt 2014, 14:17

Tack det var väldigt värdefull information,beställer aldrig där det finns risk för alger.

xjonnex
Stickling
Stickling
Inlägg: 29
Blev medlem: 25 mar 2013, 17:18

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av xjonnex » 04 jan 2015, 21:57

Om man nu läser infon på hemsidan så bytas ju växter mot liknande och om man nu inte skulle vilja ha liknande eller i samma släkte om en växt skulle vara slut så kan man givetvis meddela detta. Vet att många inte läser innan dom beställer heller. Angående alger så finns det i vissa kar lite grann. Jag rensar bort dom blad som skulle ha alger på sig såklart. För oftast så är det stora växter med mycket blad på, så om det skulle vara något blad så märks det inte om man tar bort det.
Nu kommer det även byggas om till en mer avancerad anläggning med co2, automatiskt vattenbyte, led mm. Är i full gång med detta just nu. Det kommer att finnas ca 3000 växter hemma på lager sen och även ännu mer udda växter. Och varför denna satsning då? Jo, det finns så många nöjda kunder och bland nästan 900 kunder i dagsläget så finns det såklart någon som inte är nöjd. Så är det överallt. Jag tar till mig allt och gör förbättringar hela tiden. Och sen får man också bilda sig en egen uppfattning också än att lyssna på alla andra. Det är bra att lyssna på andra, men bilda en egen uppfattning.
--------------------------
www.akvarieplantor.se
--------------------------

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av hollowman » 05 jan 2015, 22:10

xjonnex skrev:Om man nu läser infon på hemsidan så bytas ju växter mot liknande och om man nu inte skulle vilja ha liknande eller i samma släkte om en växt skulle vara slut så kan man givetvis meddela detta. Vet att många inte läser innan dom beställer heller. Angående alger så finns det i vissa kar lite grann. Jag rensar bort dom blad som skulle ha alger på sig såklart. För oftast så är det stora växter med mycket blad på, så om det skulle vara något blad så märks det inte om man tar bort det.
Nu kommer det även byggas om till en mer avancerad anläggning med co2, automatiskt vattenbyte, led mm. Är i full gång med detta just nu. Det kommer att finnas ca 3000 växter hemma på lager sen och även ännu mer udda växter. Och varför denna satsning då? Jo, det finns så många nöjda kunder och bland nästan 900 kunder i dagsläget så finns det såklart någon som inte är nöjd. Så är det överallt. Jag tar till mig allt och gör förbättringar hela tiden. Och sen får man också bilda sig en egen uppfattning också än att lyssna på alla andra. Det är bra att lyssna på andra, men bilda en egen uppfattning.
Bra skrivet ! Har själv beställt från dig och jag hade då inget att klaga på bra mail kontakt bra paketerat och fina svärdplantor som växte till jättar . Det där med kritik kan ju vara som baken delad beroende på hur personen är själv är som person bara att jämför omdömen av en tv tex på prisjakten en del kan höja den till stjärnorna och en annan kan såga den vid fotknölarna . Är en avvägning man lär själv gör om man vågar chansa eller inte om man går efter vad andra säger .
Och angående alger så är det väl sånt man kanske får räkna med att det kanske kan finns bara att kolla in zoobutikerna . Sen har man väl någon slags algätare i akvariet annars får man köpa plastväxter :shock: .

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Christer5 » 06 jan 2015, 11:55

I dom butiker jag köper finns inga alger på växterna !

sauk1
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 84
Blev medlem: 29 sep 2013, 21:22

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av sauk1 » 22 jan 2015, 15:02

xjonnex skrev:Om man nu läser infon på hemsidan så bytas ju växter mot liknande och om man nu inte skulle vilja ha liknande eller i samma släkte om en växt skulle vara slut så kan man givetvis meddela detta. Vet att många inte läser innan dom beställer heller.
Om du konstaterar själv att många missar din info om detta så kanske en så viktig punkt inte framgår tillräckligt tydligt? Bara en tanke. Jag var själv tvungen att gå tillbaka och kolla. Hur många klickar upp "Köpvillkor"-sidan och läser en hel skärmsida med info? Man utgår från att det jag beställer levereras i bra skick till rätt adress för angivet pris, annars förväntar man sig ett mejl. Det tycker i alla fall jag är sjysst företagande. Men jag måste vara unik.

Håller helt med om att man ska bilda sig en egen uppfattning, det är en seriös butik som skickar varor efter betalning. Inget snack om det.

Men jag tror infon har lite room for improvement om nu principen är att växter byts ut utan förvarning/ny orderbekräftelse. I mitt fall mejlade jag i efterhand och fick inte ens ett svar.

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Christer5 » 12 nov 2015, 15:24

Undvik denna webshop,växterna är i väldigt dålig kondition.

messer
Frö
Frö
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 aug 2014, 21:16

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av messer » 13 nov 2015, 01:05

Christer5 skrev:Undvik denna webshop,växterna är i väldigt dålig kondition.
Bilder? Har precis beställt därifrån, kanske skulle väntat o köpt privat härifrån istället då...
Fan!

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Christer5 » 13 nov 2015, 17:30

Du kanske får fina växter,jag slängde hälften av beställda växter,andra gången som det är så.

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: akvarieplantor.se?

Inlägg av Christer5 » 23 nov 2015, 13:29

Hur gick det med dina beställda växter ?

Skriv svar

Återgå till "Produkt & Affärsrecensioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster