Affär: Aquaristic.net

Här kan vi berätta om våra kunskaper och vetskaper om olika produkter som vi testat och/eller har i våra baljor samt ge recensioner på Akvarieaffärer.

Moderator: Hedersmedlemmar

Pettson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 521
Blev medlem: 01 feb 2011, 01:14
Ort: Stockholm

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Pettson » 28 jul 2014, 23:56

Raven skrev:Vilket filter och vad har aquaristic sagt om det?
Dennerle Nano external och de har inte lämnat något svar, vilket gör en smått :arger:

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 29 jul 2014, 00:42

Pettson skrev:och de har inte lämnat något svar, vilket gör en smått :arger:
Hur länge sen maila du dom?
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

ixxe
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 471
Blev medlem: 25 aug 2006, 01:02

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av ixxe » 29 jul 2014, 01:06

Jag har varit i kontakt med dom tidigare när jag fiick en ph probe som läckte, dom skickade en ny utan snack och jag behövde inte returnera den gamla. Dom lär vara rätt seriösa.

Kolla din spam, ibland hamnar serösa mail där

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Christer5 » 29 jul 2014, 11:11

Det var väldigt tråkigt,annars är dom min favoritshop handlar regelbundet där.

Pettson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 521
Blev medlem: 01 feb 2011, 01:14
Ort: Stockholm

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Pettson » 29 jul 2014, 15:16

Raven skrev:Hur länge sen maila du dom?
3'dje arbetsdagen i dag (torsdags em.) och jag har nyss fått ett mejl där de ursäktar sig, och talar om att de skickat frågan vidare till sin leverantör? Har de inte sitt eget lager eller vad menas med leverantör, grossist? Är ju knappast Dennerle som gjort alla skadorna.

Christer5 skrev:Det var väldigt tråkigt,annars är dom min favoritshop handlar regelbundet där.
Dito, stödjer min "lokale" fisk-langare i det längsta men t.ex. mina Dennerle önskemål kan han inte göra nått åt och då blir det där pris och ryckte är bra. Har inte haft orsak till att mejl-ledes kontakta dem om något innan men fått intrycket här och på andra forum att de varit blixt-snabba i mejl konversationer.

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av hawkse » 29 jul 2014, 23:44

Aquaristic är inte blixtsnabba i kommunikationen, långt ifrån. Däremot får man alltid bra bemötande och de löser allt på ett bra sätt om det stökar med något.

Jag skulle inte tro att de har särskilt mycket i sitt eget lager - om de ens har något. De har nog mest ett packlager där de samlar in delar från alla leverantörer innan de skickar till kund. Bara en gissning från min sida. Många som gör så nuförtiden.

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Christer5 » 30 jul 2014, 11:17

Håller med om att de inte är blixtsnabba att svara men inte värre än flera andra webshopar i Sverige.

Packar väl !

Pettson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 521
Blev medlem: 01 feb 2011, 01:14
Ort: Stockholm

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Pettson » 04 sep 2014, 21:41

Pettson skrev:
Raven skrev:Hur länge sen maila du dom?
3'dje arbetsdagen i dag (torsdags em.) och jag har nyss fått ett mejl där de ursäktar sig, och talar om att de skickat frågan vidare till sin leverantör? Har de inte sitt eget lager eller vad menas med leverantör, grossist? Är ju knappast Dennerle som gjort alla skadorna.

Christer5 skrev:Det var väldigt tråkigt,annars är dom min favoritshop handlar regelbundet där.
Dito, stödjer min "lokale" fisk-langare i det längsta men t.ex. mina Dennerle önskemål kan han inte göra nått åt och då blir det där pris och ryckte är bra. Har inte haft orsak till att mejl-ledes kontakta dem om något innan men fått intrycket här och på andra forum att de varit blixt-snabba i mejl konversationer.
Tyvärr har detta utvecklats till en något av bizzar historia.

29 juli kom första svaret som utlovade alla skadade och saknade delar.
5 Augusti frågar jag hur det går.
6 Augusti svarar de och skriver att de precis skickat delarna
8 Augusti kommer ett litet paket i brevlådan... Med en av slangarna, ett nytt förfilter och en ny skimmer. Andra slangen skiter jag i men utan de saknade rörbitarna till insuget får jag inte igång filtret alls. Mejlar dem omedelbart.
11 Augusti, svar att de åter igen kontaktat sin leverantör.
30 Augusti, haft fullt upp på jobbet och drar ett nytt mejl och frågar status.
1 September. Åter ett svar som säger att de precis fått delarna och skall skicka dem.
4 September... Ligger ett stort vadderat brev och väntar när man kommer hem. Med en påse "Replacement kit intake", till Tetra EX serien! :arger: Helt inkompatibelt med Dennerle filtret, rören är halv centimetern tjockare och pumpen står ännu torr.

Historien är inte slut och går snart in på vecka 8. Oavsett hur den slutar så kommer aquaristic.net att tas bort ur sparade bokmärken, permanent!

Skriv svar

Återgå till "Produkt & Affärsrecensioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst