Affär: Aquaristic.net

Här kan vi berätta om våra kunskaper och vetskaper om olika produkter som vi testat och/eller har i våra baljor samt ge recensioner på Akvarieaffärer.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 21 maj 2012, 03:58

Beställde nyligen lite grejer därifrån, hemsidan är lite seg men var inga problem att beställa och betala gick hur fint som helst då man kan använda bl.a visa och paypal.
Frakten och kostnaden är förvånansvärt bra, 9€ för postpaket med maxvikt 31.5kg.

Beställde ett eheim 2213 som inte riktigt fungerade, impellern va kass så det lät extremt mycket, skickade mail om det till aquaristic och 10 dagar senare damp det ned en ny impeller utan tjafs, skrev vad som va fel och vad jag hade gjort för att försöka fixa det och fick svar tillbaka att de skulle skicka iväg en impeller.

Så det blir 5 av 5 växter för butiken, kommer definitivt handla fler ggr från dom även om leveranstiden kan va lite lång då dom ligger i tyskland.

Tillagt:
Precis gjort en beställning till, 30:e maj gjordes beställningen och fick epost den 4:e juni att det hade skickats iväg, hade posten inte "glömt" paketet på ett lastbilsflak så hade det kommit legat på utlämningstället 8:e juni men nu kom det fram först den 11:e juni.
Fråga mig fan inte hur dom tänker där nere när de ska packas men lådan va typ 60x50x50cm och till hälften fylld med stötdämpande material så allting hade klarat frakten utan problem, även den där 70cm långa planteringstången va rak och fin.
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av hawkse » 21 maj 2012, 09:52

Håller med om alla dina upplevelser och betyg. Leveranstiden kan bli lång, helt klart, och jag tror det beror på att de inte själva lagerför allt utan plockar från flera olika källor och sedan sampackar. Beställer man något som inte står listat som "i lager" kan det dröja både en och två veckor innan ordern går iväg, därefter brukar det rulla på bra.

Reklamationshanteringen är också som du skriver. Det jobbigaste jag erfarit har varit att få skicka ett foto på den trasiga prylen, inte precis betungande.

Användarvisningsbild
Fanbyalperna
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 09 feb 2008, 07:25
Ort: Stöde

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Fanbyalperna » 21 maj 2012, 10:25

Tycker de är väldigt bra att handla från. Om något restnoteras så kommer det efter ett tag ett mejl som beskriver situationen.
Sist jag handlade därifrån fick jag ett sådant. Jag mejlade tillbaka och sade att de kunde strunta i den växt som felade. Genast kom ett mejl tillbaka att de skickar samma dag och den felande växten krediteras också samma dag. Stämde också.
Mycket trevligt att ha att göra med sådana internetbutiker. De är en klar favorit bland utländska internetbutiker.
Har inte alltid rätt, men fel ibland

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 13 jun 2012, 20:45

Lagt till några rader om den senaste beställningen.
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Användarvisningsbild
solregn
Stickling
Stickling
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 mar 2012, 09:01
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av solregn » 14 jun 2012, 20:08

Jag har just lagt en beställning därifrån med bla ett 60L akvarium och en massa tillbehör. Det har inte skickats än så jag uppdaterar det här inlägget vart efter.
Kundtjänst har varit väldigt trevliga och snabba på att svara iaf.

---tillägg den 19e juni---
Igår var jag in på hemsidan för att kolla hur min order låg till, flera produkter var inte i lager så jag tog bort dem från ordern och mailade dem för att uppmärksamma dem på ändringen och förklarade varför (att jag inte hade ro att vänta längre). Nyss fick jag svar om att några av varorna nu kommit in i lager så de la tillbaka dem i ordern och gjorde en återbetalning till PayPal av varorna som inte fanns. Så nu är min order på väg, det fick jag också mail om strax efter. :D
Deras kundservice har hittills varit en av de bästa jag haft kontakt med. Snabba, trevliga och väldigt hjälpsamma.

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 01 feb 2013, 18:09

Fick hem senaste beställningen idag, lite ull, 2 lysrör, filter, måsvingereflektorer och ljusarmatur.
Bra packat och lysrören låg inlindade i mjukt material med ett hårdpapprör runt så de hade klarat sig finfint.
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

henriklh
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 250
Blev medlem: 22 feb 2009, 21:42

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av henriklh » 01 feb 2013, 21:44

Instämmer. Jag har handlat från dem i över tio år, han aldrig haft några problem. Saknar de någon produkt man vill ha så är det bara att maila dem, de kan fixa det mesta!

Filipnyqvist
Stickling
Stickling
Inlägg: 36
Blev medlem: 18 nov 2012, 23:03

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Filipnyqvist » 01 feb 2013, 23:28

Raven, var hittar du måsvingereflektorerna där ? finns det till 120 cm lysrör 54 watt ? :)

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 01 feb 2013, 23:37

Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 07 feb 2013, 00:10

Och så här såg senaste paketet ut efter att jag hade plockat ut filter, reflektorer, några smågrejer och utfyllnadsmaterial.
Pappröret låg lysrören i.
Bilagor
P2010022.JPG
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Christer5 » 19 feb 2013, 13:18

Även jag har fått lysrör + en hel del annat från Aquaristic.net.

Perfekt packat skickades på Fredag och på Måndag kom försändelsen hem med posten till dörren.

Perfekt !!:)

Viper
Frö
Frö
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:14

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Viper » 20 feb 2013, 13:40

Tjenis!

Är också en kund hos Aquaristic.net och en väldans nöjd sådan! Deras priser är i princip alltid bättre än dom Svenska även om man räknar in frakten och överlag går det riktigt fort att få grejerna, handlar man på nätet i Sverige så är det oftast nästan så det går fortare att handla från Aquaristic.Net.

Har köpt växter, pvc-rör, filtermedia, Eheim Förfilter, Tropicas Växt Substrat, filter, värmare och ja det mesta som finns och mer lär det bli i framtiden skulle jag tro. Ibland kan det dock tyvärr dröja innan ordern behandlas men gissar dom har riktigt mycket att göra då det känns som bara i Sverige är det många som handlar hos dom och med tanke på att dom skickar i hela EU så lär det bli några kunder totalt och ordrar om dagen. :)

Mvh,
Viper

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Christer5 » 20 feb 2013, 14:20

Jag köper nästan allt där och det brukar ta ca en vecka från order är lagd tills man har det hemma vid dörren !

Sparar en hel del pengar då frakten är låg !

timebandit
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 154
Blev medlem: 11 jan 2012, 21:20
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av timebandit » 04 mar 2013, 20:18

Jag har köpt mycket från Aquaristic.net och alltid vart nöjd med priser å leveranstid.

MEN, nu har dem börjat med problem... Beställde för över 440€ för 1 månad sedan! Först var det bara DimmKontroller som inte fanns i lager. Väntade 1 vecka och mailade och skrev att dem kunde skicka det andra sålänge. Inget svar.
En vecka senare började fler andra artiklar börjas restnoteras.
Notera att går man in på hemsidan och går till produkten som saknas står det ALLTID att den skickas innom 2-4 dagar!

Skrev precis ett mail till och faktiskt klagade och frågade vad problemet faktiskt är och om dem inte har reserverat några av artiklarna alls?

Dessutom naiv som man är så lade jag en ny beställning istället på andra delar för att bygga en armatur till det andra akvariet, allt fanns i lager enligt hemsidan. 3 dagar senare så är det flera artiklar som är restnoterade... Suck.

Har ni någon annan bra webshop som ni kan rekommendera? Funderar starkt på att avboka allt å köpa någon annanstans. Hade ju förhoppningar för 3 veckor sedan att få bygga min armatur...

Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Donator & Månadens Växtakvarist
Donator & Månadens Växtakvarist
Inlägg: 4260
Blev medlem: 25 sep 2010, 10:21
Ort: Norrköping

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Mr_Ewing » 04 mar 2013, 21:10

Jag känner iaf inte till någon tysk shop som är pålitligare.
Att saker restar är ju inte något som man alltid kan styra över
Trist att vänta på saker iaf....
För LITE gödning ger alger i växtakvarium.
Vi räknar inte w/l det ska vara w/m².

timebandit
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 154
Blev medlem: 11 jan 2012, 21:20
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av timebandit » 04 mar 2013, 21:17

Mr_Ewing skrev:Jag känner iaf inte till någon tysk shop som är pålitligare.
Att saker restar är ju inte något som man alltid kan styra över
Trist att vänta på saker iaf....

Att vänta brukar inte vara något problem. Jobbigare är ju att det bara var 1 produkt av 15 som var restnoterade i flera dagar. Sedan började fler å fler produkter bli restnoterade. Hur går det ihop? Såvida det inte är lagersaldo fel. Man borde väl reservera artiklarna till ordrarna och sedan bara komplettera med det som är restat när det inkommer på lager men så verkar det inte vara tyvärr.

Så en vara som fanns i lager i förra veckan kan alltså bli restad denna veckan i väntan på att få in en annan restad vara... inte bra...

Sedan så skall man inte heller gå ut med att man skickar en vara om 2-4 dagar när det egentligen är flera veckor.

Observera att Aquaristic.net ALDRIG ens har kontaktat mig ang. saldofel eller restnoteringar. Har endast fått 1 automatiskt generellt email om ev. restnotering etc.

Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Donator & Månadens Växtakvarist
Donator & Månadens Växtakvarist
Inlägg: 4260
Blev medlem: 25 sep 2010, 10:21
Ort: Norrköping

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Mr_Ewing » 04 mar 2013, 21:44

Har haft mycket kontakt med dem, även med ett par reklamationer.
Det har aldrig varit några problem för min del.
Dock har jag alltid kommunicerat på tyska med dem - det kanske påverkar.
För LITE gödning ger alger i växtakvarium.
Vi räknar inte w/l det ska vara w/m².

timebandit
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 154
Blev medlem: 11 jan 2012, 21:20
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av timebandit » 04 mar 2013, 22:20

Mr_Ewing skrev:Har haft mycket kontakt med dem, även med ett par reklamationer.
Det har aldrig varit några problem för min del.
Dock har jag alltid kommunicerat på tyska med dem - det kanske påverkar.

Ja, det kanske underlättar. Har haft 1 reklamationsärende och det gick jättesmidigt. Tror bara att dem har otur med vissa artiklar.
Lutar åt att jag ändå får vänta på sakerna, dem är ju inte akuta förutom Heat Packen, hittar tyvärr inga Heat Pack som vara i 40 timmar hos någon annan med bra leveranstid.

Användarvisningsbild
hawkse
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3726
Blev medlem: 26 dec 2009, 21:13
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av hawkse » 04 mar 2013, 22:24

Håller nog med timebandit angående restade artiklar. Handlar så gott som alla mina grejor där fn men så snart något är restat kan det ta evigheter innan det händer något. Senast beställde jag prylar till mitt "topless hightech"-project i början av december... leverans i början av februari efter en drös påstötningar. De hade då problem med leverans av PVC.

Däremot är det aldrig några problem att komma i kontakt med dem eller reklamera något. Alltid svar och krånglar inte.

Problemet med lagersaldon har nog mest att göra med att jag inte tror att de har så mycket lager själva utan låter underleverantörerna stå för lagren; de konsoliderar bara ordrarna hos sig eller någon logistiker. Så tycker jag det brukar vara med de flesta webshoppar nuförtiden - ingen vill ju äga lagret själv.

Christer5
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 374
Blev medlem: 07 apr 2012, 11:28
Ort: Göteborg

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Christer5 » 04 mar 2013, 23:02

Det är väl ingen nätbutik som har allt som dom saluför hemma på lager, och har man då otur att det tar tid att få varorna från grossist så kan det bli förseningar.

Är tyvärr normalt :)

Användarvisningsbild
Gurkan
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1496
Blev medlem: 09 aug 2011, 12:57
Ort: Falun

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Gurkan » 04 mar 2013, 23:38

Har också handla från dom vid ett flertal tillfällen. aldrig varit problem med hårdvara.
däremot så har jag VÄLDIGT dålig erfarenhet när det gäller växter. Dålig kvalitet, dåligigt packat. fått slänga mycket pga föruttnelse.

Handlar ENBART från wasserplantenfreunde när det gäller växter. Bästa kvalitén, bästa packningen, bästa supporten. Roland rockar helt enkelt!
Och har man speciella arter man är ute efter så gör han allt för att försöka få fram det.
/Gurkan
Våga släppa fram nörden inom dig!

84L, 324W/m2
20L, 275W/m2

Pettson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 521
Blev medlem: 01 feb 2011, 01:14
Ort: Stockholm

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Pettson » 28 jul 2014, 13:33

Just nu står Aquaristic.net på lägsta betyg!

Fick hem ett litet ytter filter i allt annat än komplett och nytt skick.
Slangarna, en kapad i 2 delar, den andra saknar 1/10 i längd.
Biologiska förfiltret på insuget, sönderrivet i 2 delar!
2 mellan rör till insuget saknas.
Ytskimmern, trasig .

Bra paketerat var det... Så filtret skickades i detta skick!

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 28 jul 2014, 18:44

Vilket filter och vad har aquaristic sagt om det?
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

ixxe
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 471
Blev medlem: 25 aug 2006, 01:02

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av ixxe » 28 jul 2014, 19:22

förmodligen nån kund som retunerat o dom har inte öppnat o kollat.
Jag köpte en bänkdiskmaskin på jula i present till tjejens morsa. på julafton när den packades upp så
blev man allt annat en glad. En helt annan gammal trasig maskin i förpackningen. Nån hade helt sonika bytt ut sin gamla mot en ny o sen lämnat tillbaka den o fått pengarna tillbaka. Smidig haha

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Affär: Aquaristic.net

Inlägg av Raven » 28 jul 2014, 20:22

ixxe skrev:förmodligen nån kund som retunerat o dom har inte öppnat o kollat.
Antagligen, märkt när jag returnerat varor att många verkar nöja sig om det ser oöppnat ut.
Jag köpte en bänkdiskmaskin på jula i present till tjejens morsa. på julafton när den packades upp så
blev man allt annat en glad. En helt annan gammal trasig maskin i förpackningen. Nån hade helt sonika bytt ut sin gamla mot en ny o sen lämnat tillbaka den o fått pengarna tillbaka. Smidig haha
Hahaha fyfan vilket antiklimax, vänta sig nåt snyggt o fint och få gammel skit.
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Skriv svar

Återgå till "Produkt & Affärsrecensioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster