planering 20 liter hightech

Här kan ni som inte har tillgång till ngn blog eller hemsida, lägga upp era små projekt på och med era kar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Hans_L
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 65
Blev medlem: 08 jan 2015, 23:36

planering 20 liter hightech

Inlägg av Hans_L » 20 feb 2016, 17:18

Ja så har akvariesuget kommit tillbaka :)

Har lite planer på att göra om vårat 20 liters till ett hightech, måste bara övertala frugan först ;)
Nyckeln till övertalning kallas pengar... Hur kommer jag så billigt undan som möjligt?

Co2 kommer jag köpa från co2art, sodastream.

Belysning. Har idag en sån här http://www.cyberzoo.se/akvaristik/belys ... o-57w.html
Frågan är om man ska köpa ytterligare en eller skaffa två aquael leddy 2? Nån som vet om man kan få tag på denna billigare nånstans?

Filter, vill ha ett ytterfilter. Men det ska vara billigt!! kikat lite på sunsun men hur är det märket egentligen? Har för mig att jag läst förut att det inte är så bra.

Gödning, pmdd

Letar efter billig men bra soil, tips? Inge kattsand eller så. Vill ha "riktiga" grejjer.


Tacksam för alla tips :)

Hans_L
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 65
Blev medlem: 08 jan 2015, 23:36

Re: planering 20 liter hightech

Inlägg av Hans_L » 25 feb 2016, 20:49

Ingen som har nån åsikt?

Den största funderingen nu är belysningen. Är sugen på aquael smart leddy 2. Blir det för my kwt ljus med två? Vill ha en hcmatta så risken är väl att det blir för lite ljus med en?

pepsi_emma
Stickling
Stickling
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 jan 2009, 18:44
Ort: Stockholm

Re: planering 20 liter hightech

Inlägg av pepsi_emma » 04 mar 2016, 01:17

Ett tips är att satsa hellre på ett bra filter av ett bättre märke om du ändå ska köpa ett ytterfilter. De bra håller ju så pass länge att det är värt det. Har inte testat sunsun men andra "billiga" märken. Man blir bara besviken när skiten pajjar (hade ett zoomed 501 som stod golvet och välte omkull och då gick ena slangfästet rakt av!!) och då köper man ändå det där dyra som man funderade på först. Bara några månader senare och kostnaden av ett dåligt filter fattigare.

Hans_L
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 65
Blev medlem: 08 jan 2015, 23:36

Re: planering 20 liter hightech

Inlägg av Hans_L » 06 mar 2016, 11:00

Hallå!
Jo just därför jag är väldigt osäker på sunsun.
Har tänkt om lite och efter omständigheterna hemna så letar jag istället efter ett bra innerfilter! Har klåfingriga barn som nog gärna skulle dra ur slangarna på ett ytterfilter :)

Sen va gäller co2 så har jag börjat fundera på ett 88g kit från fluval eller 95g från tropica, pga att dom är små och smidiga. Erfarenheter av dessa??

Skriv svar

Återgå till "Projekt/blog"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster