Ett första försök. Lido 200

Här kan ni som inte har tillgång till ngn blog eller hemsida, lägga upp era små projekt på och med era kar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
Gurra
Frö
Frö
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 sep 2013, 19:55

Ett första försök. Lido 200

Inlägg av Gurra » 10 jul 2015, 15:35

Startar denna tråden främst för min egen skull men kanske även kan va till hjälp för någon annan nybörjare som funderar på att starta ett projekt. Kommer att skriva upp vad jag gett för grejerna för att i slutet se vad detta projektet har kostat mig (kanske en dum ide :lol: ).

Kan väl börja med att presentera mig då jag inte direkt varit så aktiv och synlig på forumet tidigare.

Gustav Karlsson nyss klivigt upp på den gyllene åldern trettio. Jobbar som snickare, klättrar, semesterdyker, spelar paintball (trea i sm förra året) bilar är väl även ett annat intresse.

Akvarium var väl ca 15 år sen jag hade sist. Hållt annat lite mera landlevande istället så som pilgiftsgrodor, geckos, och en del olika sorters kryp. Men nu kände jag att det var dax att ta tag i detta och starta upp ett kar igen. Fick köpt mig ett Fluval Edge 28 och sen va de igång. Så nu ca 6 månader senare så har jag 2st 30l kuber igång och fick köpt ett begagnat Lido 200 som är det tilltänkta objektet för denna tråden.

Karet köptes alltså begagnat ink allt som ingår vid nyköp. Har således tänkt att köra med innerfiltret jag fick med för att spara in lite på kostnaderna men köpjäven i mig vill givetvis redan nu köpa ett eheim filter med inbyggd värmare och genomskinliga slangar med glas pryttlar så vi får väl se om eller snarare när det blir av. :whist:

Belysningen har redan kompletterats med en led ramp (Solar stinger LedStrip 70 650mm 46w) och nya rör med reflektorer. Får hoppas att detta ska fungera bra. Såhär i efterhand är jag väl inte helt tillfreds med led rampen då det blev lite av ett impuls köp. Så nu när jag läst lite om den så saknas det lite i spectrar vad jag kan förstå.