Stubben

Här kan ni som inte har tillgång till ngn blog eller hemsida, lägga upp era små projekt på och med era kar.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Mithroth
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 nov 2012, 19:01

Re: Stubben

Inlägg av Mithroth » 16 jan 2013, 17:15

Var det vattenrännorna som inte fungerade som du tänkt eller vad var orsaken till att mossväggen fallerade?

rasmus_agren
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 232
Blev medlem: 21 jan 2010, 04:31

Re: Stubben

Inlägg av rasmus_agren » 16 jan 2013, 17:26

Nä, de funkar (något överraskande) alldeles utmärkt. Väggarna blev lite grönaktiga men sen så hände inget mer. Vet inte varför, känns som om det kan vara lite allt möjligt. Låg luftfuktighet, att vitmossa inte är ett bra substrat, för mycket näring i vattnet eller att det blir för lite ljus på en vertikal vägg. Jag har aldrig odlat mossa från sporer innan, kanske det kräver mer än att odla dem från skott?

Användarvisningsbild
peckoltia
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 141
Blev medlem: 20 jan 2010, 01:17
Ort: Göteborg

Re: Stubben

Inlägg av peckoltia » 11 mar 2013, 01:02

Det här var ju intressant för jag ska göra i ordning ett Juwel Vio 40 till mina Geosessarma Sp. Vampyre och har tänkt använda just Epi Web som bakgrund fast jag behöver bara en bit på 50 x 50cm för 145 kr, mossmix och någon sån där lian eller så :D!

Peperomian du har är inte rotundifolia för den heter som synonym P. prostrata och är den samma som Ören på snöre som den kallas för här, den påminner om Hjärtan på tråd och är lika dant ådrad :)

Skriv svar

Återgå till "Projekt/blog"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster