behöver lite hjälp !

Här inne kan vi diskutera High-tech akvarium

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

behöver lite hjälp !

Inlägg av hollowman » 18 aug 2016, 19:34

hej har lite funderingar
vet inte om det vart så bra att köpa en inline CO2 Atomizer diffuser för det första är det lite disigt i akvariet iofs så kan det vara nystarts grummel men jag startade upp det i måndag och nu är det torsdag har läst att den kan ge lite disigt vatten !!

men den stora frågan som någon kanske kan hjälpa mig med är: räcker Atomizern till?? den sitter på utblåset på ett eheim 2217 jag har satt ph-kontrollern på 6.9 enligt co2 tabellen baserat på mitt kh som ligger på 7-8 .. den stänger av magnetventilen när den tryckt ner ph till 6.85 och den slår på när den kommit upp till 6,95(vet inte varför den har ett lite span eller vad man ska säga på 0,5 imorse kl 07 var den avstäng inga konstigheter .
men sen funderar jag den slår på underförmiddagen och står och trycker co2 hela dagen men ändå nu på kvällen är den på 7,05 ljuset har jag haft på 4-5 timmar under dagen men är nu släckt .
hur ska det fungera ska det fungera så att akvariet suger co2 under dagen och återhämtare sig undernatten ?? eller ska ph ligga runt 6.9 under dagen också är det så att Atomizern är för dålig och klarar inte av min volym på akvariet 600liter

vill ju inte att co2 tuben ska ta slut första veckan =o.


Med vänlig hälsning peter

Återgå till "High-tech"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster