Besök hos Tropica?

Det som inte passar i nån annan del passar här.

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
joni
Stickling
Stickling

Besök hos Tropica?

Inlägg av joni » 13 sep 2006, 17:14

Jag är sugen på att åka ner till Danmark och göra ett studiebesök på Tropica. Brams gjorde detta med ett gäng från Väst,
förra året tror jag det var.
Är det några som vill hänga på och planera för en liten utflykt i höst?

/Johan :?:
/Johan

Användarvisningsbild
peterhaack
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av peterhaack » 13 sep 2006, 17:52

JA det hade varit kul, om det går att passa in i alla projekt =O), samtidigt möta många av er..

Användarvisningsbild
pny
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av pny » 13 sep 2006, 20:25

Ja, det var riktigt kul att se Tropicas växthus... Dessutom var vi på bland annat Randers Regnskog och Kategattcentret.

Lite bilder:
http://www.zoopet.com/forum/showpost.ph ... count=1736

Fler bilder (Lägg märke till idolbilden tillsammans med Tropicas dåvarande VD)
http://www.pny.se/akvariedagbok/akvariedagbok21.html

Mina bilder från Randers Regnskog:
http://www.pny.se/djurparker/randers.php

Mina bilder från Kategattcentret:
http://www.pny.se/djurparker/kattegatcentret.php
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Akvarium - CO2-Info - Regnskog - Blogg - Djurparker - Vivarium Design - AkvarieWiki

Martin
Liten planta
Liten planta

Inlägg av Martin » 13 sep 2006, 22:36

tropica tager normalt ikke imod besøg fra foreninger og lign.

Eller plejer i hvert fald ikke. En decideret planteforening(savf.se) bliver nok nemmere at få ind.

De har indskrænket besøgene meget.

Jeg var dernede forbi i juni, og de er i fuld gang med at forberede på flytningen til nye lokaler.
http://www.tropica.com/article.asp?type=tropica&id=646

Men med ordentlig opbakningen fra deciderede växtfreaks, så skulle det kunne lade sig gøre.

Find ud af hvor mange der er interesserede. Måske dette kunne blive det første internationale växtsymposium skandinavien har set i mange år.
Venligst,
Martin
http://www.akvarieplanter.dk
=
325L; 4x54W T5 ATI Powermodul
Co2 via 4Kg; Milwaukee SMS122 Co2 controller ; Co2 mist
Flourite RED
_
¾ tsp KNO3 3x
¼ tsp KH2PO4 3x
¼ tsp K2SO4 1x
20ml CSM+B 3x
50% vandskift søndag

janne dansk
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta

Inlägg av janne dansk » 20 sep 2006, 19:30

någon som kan kolla om det går att besöka tropica överhuvudtaget, och om det går när det är lämpligt att komma , så är jag intresserad
kanske även kan samordna lite samåkning
mvh janne

joni
Stickling
Stickling

Inlägg av joni » 24 sep 2006, 10:46

Jag skall kolla upp om det finns möjlighet att besöka Tropica, det verkar ju finnas intresse att åka dit. Jag återkommer.
/Johan

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Kontakt:

Inlägg av brams » 08 okt 2006, 10:42

jag har snackat med dom på tropica och det verkar inte helt omöjligt att få besöka dom även om dom inte lät jätteglada...
Jag har pratat med Kjell ang detta då han är polare med Claus cristensen. Det var han som fixade hela träffen vi hade med zp-väst. Det lät på honom som att det skulle vara möjligt att göra en liknande resa till våren igen. Tropica har ju bytt lokaler nu och det kan bli meget intressant att se...
Jag är självklart på när det gäller tropica, oavsett om det är med Plantswap, växtakv i gbg eller med zp-väst. Den förra resan var bland det roligaste jag har gjort i "akvarieväg"!

joni
Stickling
Stickling

Inlägg av joni » 11 okt 2006, 08:51

Det låter ju kanon, Brams.
Gemensamt kanske vi kan planera och genomföra en sådan resa till våren? Jag tror själv att jag kommer att få "ståpäls" om jag får komma dit. Vi kan väl höras senare om detta.

/Johan
/Johan

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Kontakt:

Inlägg av brams » 11 okt 2006, 19:43

Tyvärr så har jag mäkta mycke4t jusst nu.... nytt jobb och allt... detta betyder att jag inte har riktigt den tid som jag känner att jag skulle vilja ha till min hobby. Jusst nu så räcker tiden knappt till mina egna kar!.
Jag är på om det är nån annan som har lust att "styra upp" eller så får vi vänta några månader tills jag har allt under kontroll...
Jag kan meddela att jag kommer att bjuda in till en "växtnördkväll" på nya jobbet inom kort. Tänkt att jag skulle fixa till lite jussta priser på växter mm. Även om det skulle vara några önske mål så kanske det kan fixxas... Detta kommer att ske i Växtakv. i GBG:s anda... detta innebär alltså att alla är välkmmna =).
Hej hopp!

janne dansk
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta

Inlägg av janne dansk » 11 okt 2006, 20:12

vad är dett för spännade jobb som du har på g
mvh janne

Mr B
Liten planta
Liten planta

Inlägg av Mr B » 11 okt 2006, 23:03

Definitivt sugen, även om man igentligen bor för nära danmark för att lockas av den delen. Lite äventyr är aldrig fel dock.
B!

Användarvisningsbild
brams
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Kontakt:

Inlägg av brams » 12 okt 2006, 00:25

spånnande å spännande...
Jag började på ett ställe som heter Zookompaniet i måndags. Det är en ganska stor zoobutik som jag kan tänka är ganska bra. Utom på just akvaristiken... Den är kass.
Men jag har redan börjat att jobba på att förbättra det hela. Det kommer bli en ganska stor justering på priser. Har börjat med växterna och fisken. Sen ska vi förbättra vårat sortiment på hårdvaran också.
Hängiven växtakvarist som man är så kan ni kanske lista ut åt vilket håll det kommer att vinklas!? =)
Jag hoppas på att locka växtakvarister lite längre ifrån. Ska försöka att ha ganska ovanliga sorter i lager och om det inte går så kommer det att gå beställa... Jag har även kollat endel på Co2 prylar, MH, T5 osv. osv...
När jag har fått lite ordning i skallen samt känner mig lite hemma i butiken ska jag ordna till nån träff eller så. Då har förhoppningsvis sortimentet förbättrats också.

Skriv svar

Återgå till "Off Topic"