Filmrekommendation
Moderator: Hedersmedlemmar
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
Filmrekommendation
Såg precis färdigt "Taken" med Liam Neeson i huvudrollen. Fantastisk, tät action med bra grundtema och adrenalinfyllda actionscener.
Kan bara starkt rekommendera den. 5/5.
Den här recensionen sammanfattade hela filmen helt perfekt.
Kan bara starkt rekommendera den. 5/5.
Den här recensionen sammanfattade hela filmen helt perfekt.
- Triad
- Admin & Donator
- Majki01
- CO2 närd planta
- Kontakt:
Ja den är bra!
En film som också får en 5/5a av mig är utan tvekan The Book Of Eli Hughes är bra regissörer!
Man kan utan tvekan tro att det är Denzel Washingtons sista film! han börjar bli gammal :P
Gary oldman medverkar också!
"
En postapokalyptisk berättelse, där en ensam man kämpar sig fram över USA för att skydda en helig bok som innehåller hemligheter om livet före apokalypsen.
"
En film som också får en 5/5a av mig är utan tvekan The Book Of Eli Hughes är bra regissörer!
Man kan utan tvekan tro att det är Denzel Washingtons sista film! han börjar bli gammal :P
"
En postapokalyptisk berättelse, där en ensam man kämpar sig fram över USA för att skydda en helig bok som innehåller hemligheter om livet före apokalypsen.
"
-
- Hedersmedlem & Donator
Fan vad bra tips. Gillar Bourne skarpt.
Jag kan rekommendera norska Trolljegeren. Jäkligt udda film med förvånansvärt bra special effects.
Jag kan rekommendera norska Trolljegeren. Jäkligt udda film med förvånansvärt bra special effects.
http://www.defblog.se
"Son, no one gives a shit about all the things your cell phone does. You didn't invent it, you just bought it. Anybody can do that." [Justin's dad]
"Son, no one gives a shit about all the things your cell phone does. You didn't invent it, you just bought it. Anybody can do that." [Justin's dad]
- Adam
- Admin & Donator
- Kontakt:
+1Majki01 skrev:Ja den är bra!
"
"
(PS: jag är ateist)
Stellata X3 240l (Aquastabil) (T5 162 W/m²) 5kg CO2 forum/viewtopic.php?t=12602
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
- Majki01
- CO2 närd planta
- Kontakt:
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
Inception var OK. Tyckte inte den var så förvirrande som så många varnade för men bra var den.Majki01 skrev:Jo men så är det med dom flesta filmerna!
127 hours är också rätt bra om man är på rätt humör!
Inception likaså!
127 hours skriver jag också upp på listan.
Det märks att man inte hänger med så bra i filmsvängen längre... verkar vara bra filmer allihop som rekommenderats här men när jag väl är i videobutiken så brukar jag ha svårt att hitta något vettigt.
- metalfrenzy
- CO2 närd planta
- Raven
- Admin & Donator
- Kontakt:
Megamind och Despicable me 
http://www.youtube.com/watch?v=uY332C2X7wY
http://www.youtube.com/watch?v=2nARH5XQ ... 2FDFC4A5F5
http://www.youtube.com/watch?v=Eq50MGwE ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=uY332C2X7wY
http://www.youtube.com/watch?v=2nARH5XQ ... 2FDFC4A5F5
http://www.youtube.com/watch?v=Eq50MGwE ... re=related
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
-
- CO2 närd planta
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
+1 för True Grit!
Fullständigt missat Megamind & Despicable Me - och jag som älskar animation! Requiem for a Dream verkar också riktigt bra.
Hela veckan räddad
Ännu en riktigt bra adrenalin-stinn film ur 50 SEK-bingen på ICA: "Apocalypto". Såg den med hörlurar sent en kväll framför datorn... den lämnade djupa spår i mitt medvetande.
Fullständigt missat Megamind & Despicable Me - och jag som älskar animation! Requiem for a Dream verkar också riktigt bra.
Hela veckan räddad

Ännu en riktigt bra adrenalin-stinn film ur 50 SEK-bingen på ICA: "Apocalypto". Såg den med hörlurar sent en kväll framför datorn... den lämnade djupa spår i mitt medvetande.
- Raven
- Admin & Donator
- Kontakt:
Om man slår en smurf gul och blå, hur ser han ut då?
http://www.imdb.com/title/tt0472181/
Wall.E är också bra.
http://www.imdb.com/title/tt0472181/
Wall.E är också bra.
Senast redigerad av 1 Raven, redigerad totalt 18 gånger.
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
- Majki01
- CO2 närd planta
- Kontakt:
Damage är skit bra! Steve austin!
"An ex-con battles it out in the cage to pay for the operation that would save the daughter of his victim. Along the way he finds fatherly love, and friendship, in the most unlikely of places.
"
knight and day Mycket bra! Tom Cruise, Cameron Diaz
"!June has a garage in Boston. At an airport heading home, a man bumps into her a few times and tries to keep her off the plane. He's under FBI surveillance; they wonder if he and she are working together, so they let both on a flight full of armed men wanting to arrest the stranger. He's Roy, he shoots his way out of trouble and tells her she's in danger. She's home the next day, miraculously, when agents pick her up; Roy saves her again, and a transcontinental chase ensues with Roy convincing her that he's the good guy, protecting an energy source that a rogue agent wants to sell on the black market. Can she trust Roy, and will trust matter when the bullets start flying?"
seven pounds Mycket bra! Will smith
"An IRS agent with a fateful secret embarks on an extraordinary journey of redemption by forever changing the lives of seven strangers."
!
Får man flika in en dålig film med så är "the other guys" en film som gjort mig så otroligt besviken.. det va det sämsta jag någonsin skådat..
Några gamla godingar jag skådat minst 10000gånger och aldrig tröttnar på är
"deep blue sea"
och
"Face off"
dom är otroliga!
"An ex-con battles it out in the cage to pay for the operation that would save the daughter of his victim. Along the way he finds fatherly love, and friendship, in the most unlikely of places.
"
knight and day Mycket bra! Tom Cruise, Cameron Diaz
"!June has a garage in Boston. At an airport heading home, a man bumps into her a few times and tries to keep her off the plane. He's under FBI surveillance; they wonder if he and she are working together, so they let both on a flight full of armed men wanting to arrest the stranger. He's Roy, he shoots his way out of trouble and tells her she's in danger. She's home the next day, miraculously, when agents pick her up; Roy saves her again, and a transcontinental chase ensues with Roy convincing her that he's the good guy, protecting an energy source that a rogue agent wants to sell on the black market. Can she trust Roy, and will trust matter when the bullets start flying?"
seven pounds Mycket bra! Will smith
"An IRS agent with a fateful secret embarks on an extraordinary journey of redemption by forever changing the lives of seven strangers."
!
Får man flika in en dålig film med så är "the other guys" en film som gjort mig så otroligt besviken.. det va det sämsta jag någonsin skådat..
Några gamla godingar jag skådat minst 10000gånger och aldrig tröttnar på är
"deep blue sea"
och
"Face off"
dom är otroliga!
- metalfrenzy
- CO2 närd planta
-
- CO2 närd planta
- metalfrenzy
- CO2 närd planta
- Raven
- Admin & Donator
- Kontakt:
Dune 

Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki
- Majki01
- CO2 närd planta
- Kontakt:
- metalfrenzy
- CO2 närd planta
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
- hawkse
- Donator
- Kontakt:
Någon som gillar Terry Gilliams rullar?
"Fear and Loathing in Las Vegas" rekommenderas för en riktig tripp - mådde nästan fysiskt illa efter att ha sett den. Värsta baksmällan. Definitivt en film man måste vara på rätt humör för att uppskatta. Mästerlig.
"Bröderna Grimm" var inte tokig heller, precis, men annars är ju "Army of the 12 monkeys" en riktig höjdare.
"Fear and Loathing in Las Vegas" rekommenderas för en riktig tripp - mådde nästan fysiskt illa efter att ha sett den. Värsta baksmällan. Definitivt en film man måste vara på rätt humör för att uppskatta. Mästerlig.
"Bröderna Grimm" var inte tokig heller, precis, men annars är ju "Army of the 12 monkeys" en riktig höjdare.
- hawkse
- Donator
- Kontakt: