Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Byggt nått eget? Frågor om akvarieteknik? Det som inte går under "växter" kan det skrivas om här.

Moderator: Hedersmedlemmar

Mighty_Pike
Stickling
Stickling
Inlägg: 21
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:50

Re: Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Inlägg av Mighty_Pike » 22 jan 2016, 13:52

Bson skrev:
JensJ skrev:Intressant ramp du har hittat. Är du fortfarande nöjd med ljuset och kvaliten på LEDarna etc?
Jo, den fungerar riktigt bra. Styrningen med timer funkar också bra. Nämnde väl tidigare i tråden att det hade varit bra med en färgtemperatur på ungefär 8 000K, men jag måste revidera det påståendet. Den är faktiskt bäst som den är med angivna 6 500K, ljuset känns perfekt och bör alltså inte "dra mer åt det blå hållet". Kan ju berätta att när armaturen levererades så visade den sig vara saltvatten varianten, med 48st 10 000K och 16st blå dioder. Men efter en kort diskussion med ALiExpress så skickade dom nya kretskort med rätt dioder, vilket tog mig ca. 20min att byta. Dom krävde inte att få tillbaka felaktiga kretskort, så nu har jag även den varianten ifall det skulle behövas..

Fick du betala närmare 100$ i frakt som är angivet i länken som du postade?

Användarvisningsbild
Bson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 876
Blev medlem: 12 apr 2009, 10:43
Ort: Göteborg

Re: Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Inlägg av Bson » 22 jan 2016, 15:22

Jo, det stämmer. Frakten kostar nästan lika mycket som rampen :-). Å andra sidan så sker ju leveransen snabbt via UPS eller nåt. Kruxet är ju tullen som tog några dagar på sig, och som håller på försändelsen tills man betalat just tull. Så totalt kostade kalaset ungefär 2 500kr

Mighty_Pike
Stickling
Stickling
Inlägg: 21
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:50

Re: Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Inlägg av Mighty_Pike » 23 jan 2016, 01:52

Bson skrev:Jo, det stämmer. Frakten kostar nästan lika mycket som rampen :-). Å andra sidan så sker ju leveransen snabbt via UPS eller nåt. Kruxet är ju tullen som tog några dagar på sig, och som håller på försändelsen tills man betalat just tull. Så totalt kostade kalaset ungefär 2 500kr
Tack för svaret.
Jag har googlat runt en hel del efter just den där rampen. Den verkar vara väldigt bra, men jag tycker att det drar iväg lite mycket i pris just pga frakten.

Användarvisningsbild
Bson
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 876
Blev medlem: 12 apr 2009, 10:43
Ort: Göteborg

Re: Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Inlägg av Bson » 23 jan 2016, 09:52

Mighty_Pike skrev:
Bson skrev:Jo, det stämmer. Frakten kostar nästan lika mycket som rampen :-). Å andra sidan så sker ju leveransen snabbt via UPS eller nåt. Kruxet är ju tullen som tog några dagar på sig, och som håller på försändelsen tills man betalat just tull. Så totalt kostade kalaset ungefär 2 500kr
Tack för svaret.
Jag har googlat runt en hel del efter just den där rampen. Den verkar vara väldigt bra, men jag tycker att det drar iväg lite mycket i pris just pga frakten.
Det blir lite pengar som sagt, men jag har inte hittat ett bättre alternativ varken före eller efter jag skaffat rampen. Enda vettiga alternativet verkar vara Maxspect Razor 300W, men då pratar vi helt andra pengar.

Användarvisningsbild
iFISK
Stickling
Stickling
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 aug 2015, 12:44

Re: Led-belysning Green Elements. Någon som testat?

Inlägg av iFISK » 28 jan 2016, 09:36

Va bra att ni tog upp! Jag har letat efter där då och då i ett par månader och hittade det, och sparade det i shoppingkorg ett bra tag nu.
550 Liter
200 Liter
2x80 liter
30 Liter

Skriv svar

Återgå till "Teknik, DIY, tips & trix"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster