Handla växter!

Vad heter växten? Hur mycket ska vi göda? Här kan vi snacka om allt som har med växter att göra och lite till.

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Handla växter!

Inlägg av hollowman » 24 jul 2016, 06:59

Hallå!
Som några kanske sett så är jag inom en snar framtid ( efter semester) är jag i farten med att starta upp ett växtakvarium så då behöver man ju växter ;).
Nu när det verkar vara ganska dött här på forumet (i alla fall inte den farten det var när jag höll på senast 2009) med folk som säljer växter så undrar jag om det är någon som beställt från greenaqua.hu ??
Mvh peter

thaifighter

Re: Handla växter!

Inlägg av thaifighter » 24 jul 2016, 08:34

hollowman skrev:Hallå!
Som några kanske sett så är jag inom en snar framtid ( efter semester) är jag i farten med att starta upp ett växtakvarium så då behöver man ju växter ;).
Nu när det verkar vara ganska dött här på forumet (i alla fall inte den farten det var när jag höll på senast 2009) med folk som säljer växter så undrar jag om det är någon som beställt från greenaqua.hu ??
Mvh peter
Hej!

Jag har aldrig beställt från dom, en ny webbshop för mej, men verkar ha bra priser och billig frakt! :razz:
Så det är väl bara att testa! ;-)

Thaifighter

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 25 jul 2016, 11:40

Blir nog att testa dom kanske när jag ska till om några veckor. Men först blir det en annons på köpsidan här på planswap få se om det finns några där ute som har lite växter. Kanske blir mer fart efter semestern här inne.

Någon annan som har någon bra sida att köpa växter på svensk som utländsk
Mvh peter

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 12 aug 2016, 07:39

Har nu gjort en beställning från greenaqua.hu som är på väg till mig :-). Blir intressant att se hur det ser ut. Men det intrycket jag fått är bara jätte positivt. Dom svarar snabbt på mailen vid förfrågningar och dom verkar vara noga med att kunderna får nya och fräscha växter fick vänta ca 4-5dagar innan dom skickade min order för dom får leverans varje vecka från tropica och dennerle på tisdagar och onsdagar så kunden får bra växter och det är ju positivt
Med vänlig hälsning peter

thaifighter

Re: Handla växter!

Inlägg av thaifighter » 12 aug 2016, 11:22

hollowman skrev:Har nu gjort en beställning från greenaqua.hu som är på väg till mig :-). Blir intressant att se hur det ser ut. Men det intrycket jag fått är bara jätte positivt. Dom svarar snabbt på mailen vid förfrågningar och dom verkar vara noga med att kunderna får nya och fräscha växter fick vänta ca 4-5dagar innan dom skickade min order för dom får leverans varje vecka från tropica och dennerle på tisdagar och onsdagar så kunden får bra växter och det är ju positivt
Med vänlig hälsning peter
Hej!
Jag gjorde också en beställning igår den 11 Augusti, men fortfarande "processing"!
Skall bli kul att följa!

Thaifighter
Senast redigerad av 1 thaifighter, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 12 aug 2016, 14:12

thaifighter skrev:
hollowman skrev:Har nu gjort en beställning från greenaqua.hu som är på väg till mig :-). Blir intressant att se hur det ser ut. Men det intrycket jag fått är bara jätte positivt. Dom svarar snabbt på mailen vid förfrågningar och dom verkar vara noga med att kunderna får nya och fräscha växter fick vänta ca 4-5dagar innan dom skickade min order för dom får leverans varje vecka från tropica och dennerle på tisdagar och onsdagar så kunden får bra växter och det är ju positivt
Med vänlig hälsning peter
Hej!
Jag gjorde också en beställning igår den 11 Augusti, men fortfarande "processing"!
Skall bli ful att följa!

Thaifighter
kanon som du säger ska bli kul att se hur det är packat och kvaliten på växterna !

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 12 aug 2016, 14:18

thaifighter!
såg att du sålt lite växter förut du har inget till salu nu ? isåfall vad ?
Med vänlig hälsning peter

thaifighter

Re: Handla växter!

Inlägg av thaifighter » 13 aug 2016, 00:09

hollowman skrev:thaifighter!
såg att du sålt lite växter förut du har inget till salu nu ? isåfall vad ?
Med vänlig hälsning peter
Du har PM!

Thaifighter

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 16 aug 2016, 19:30

Fick min leverans från greenaqua.hu igår och i det hela så var jag nöjd bra packeterat allt kom i en stor frigolit låda växterna var både +och - stl varierade lite vissa var stora och fina och vissa var väldigt små. sen hade vissa växter börjat ruttna tyvärr men kunde rädda några av dom troligen pga leveranstiden tror jag. Men nu har jag testat och beställt därifrån och är en erfarenhet rikare :-).

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 16 aug 2016, 19:45

:-) glömde skriva det jag vart med nöjd med var saxen ovh pincetten jag köpte också.

thaifighter

Re: Handla växter!

Inlägg av thaifighter » 17 aug 2016, 20:11

Väntar också på ett paket därifrån, intressant att få se hur det ser ut!
Fick du växten som jag skickade till dej?

Thaifighter

Användarvisningsbild
hollowman
Donator
Donator
Inlägg: 546
Blev medlem: 05 feb 2009, 09:46
Ort: leksand

Re: Handla växter!

Inlägg av hollowman » 17 aug 2016, 20:22

japp sry jag glömde av att säga jag fått dom .. dom såg bra ut tack ! hojta till om du har något mer att sälja är ute efter blyxan japonica kanske någon annan som ser detta och kan sälja mig några skott om inte du skulle ha några !

thaifighter

Re: Handla växter!

Inlägg av thaifighter » 19 aug 2016, 20:05

hollowman skrev:Fick min leverans från greenaqua.hu igår och i det hela så var jag nöjd bra packeterat allt kom i en stor frigolit låda växterna var både +och - stl varierade lite vissa var stora och fina och vissa var väldigt små. sen hade vissa växter börjat ruttna tyvärr men kunde rädda några av dom troligen pga leveranstiden tror jag. Men nu har jag testat och beställt därifrån och är en erfarenhet rikare :-).
Hej!
Jag fick mina växter från GreenAqua idag och har gjort en "Review" på en annan sida följ länken:viewtopic.php?f=42&t=13089&p=187634#p187634
Lite si och så med växtkvaliteten precis som för dej, och tog lite tid för dom att få ihop och skicka växterna efter beställningen!

Thaifighter

Skriv svar

Återgå till "Akvarieväxter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster