Syfte med PS

Beröm eller klagomål? Här kan vi diskutera allt om PlantSwap.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
elexidor
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 756
Blev medlem: 23 aug 2006, 20:11
Ort: Vadstena
Kontakt:

Syfte med PS

Inlägg av elexidor » 27 aug 2006, 10:31

Jag skrev på min blogg att Plantswap har som *huvudsyfte* att förmedla kontakter men man kan inte låta bli att fundera på framtidsvisionerna med sidan?!? Luktar det lite utbrytning från Zoopets växtavdelning eftersom det finns en växtavdelning under Allmänt här också?
Det ena behöver inte utesluta det andra men det kan ju lätt bli att det svänger över och man fastnar där det är mest fart. För mig spelar det ingen roll men det vore intressant att höra vad ni som har ligger bakom PS har för tankar och idéer.
http://www.elexidor.se
(Alias BluesBoy i mitt tidigare liv)

Calavera
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 228
Blev medlem: 22 aug 2006, 22:55
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Calavera » 27 aug 2006, 10:43

Jag ligger inte direkt bakom PS men jag kan väll säga....att....jag vet inte. :)
Från början var det ju tänkt att vi skulle byta växter här...men nu har vi även börjat snacka lite allmänt...
Kanske bryter vi ut från Zoopet, kanske inte. Men då så många redan skrivit här så visar det ju att intresset för akvarieväxter är stort och kanske zoopets växtavdelning inte räckte till. Hur som helst så har vi ju lockat några medlemmar, som jag hoppas kommer att stanna.
Vårt syfte i framtiden återstår att se till, jusst det, framtiden! :)

Användarvisningsbild
peterhaack
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3706
Blev medlem: 22 aug 2006, 20:49
Ort: Skånes Fagerhult
Kontakt:

Inlägg av peterhaack » 27 aug 2006, 10:57

Nej tanken är inte att bryta oss ifrån Zoopet jag vill gärna se att det finns vyer för båda hållen.
Zoopet är ett bra forum för alla och de som vill inrikta sig mer åt vårt håll gällande växter dyker in här, visst vi har det där andra med, men huvudsyftet är växter och det som direkt kretsar till detta i första hand.
Köp och sälj är mest för de som inte vill eller kan köpa en tjänst för att lägga upp annonser visst där e de som gör det på båda ställena även om de betalt men det bjuder jag/vi på.

Men jag skulle vilja se en växtförening i sverige vilket hade varit kul att kunna starta upp men jag själv har för dålig kunskap om det..

Jag hoppas på ett gott samarbete med Zoopet och andra forum där vi kan inrikta oss på att vara "växtvänliga"

/Peter

Användarvisningsbild
elexidor
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 756
Blev medlem: 23 aug 2006, 20:11
Ort: Vadstena
Kontakt:

Inlägg av elexidor » 27 aug 2006, 11:06

Då kanske det är ett svenskt APC som kommer växa fram så småningom :idea: :D =D>
Senast redigerad av 1 elexidor, redigerad totalt 27 gånger.
http://www.elexidor.se
(Alias BluesBoy i mitt tidigare liv)

patriks
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 aug 2006, 22:14
Ort: Stockholm

Inlägg av patriks » 27 aug 2006, 11:07

Jag tror att det kanske blir någon slags forum för växtnördar, fast å andra sidan tjänar ju även den gemene akvaristen på det: gratis annonser i alla kategorier och gratis växtbyte. Jag tror att gold-grejen på zoopet bidrog nog till det här - det var i alla fal min tanke med PS, att det inte skulle kosta något.

Jag har en tanke på att vi kunde börja en artikelforum. (Om du Calavera läser det här - kan du skapa något sådant under lämplig avdelning.) Där kunde alla vi bidra med lite längre inlägg, med allt från senaste från barrreport (översatt till svenska) till våra egna erfarenheter av high/low-tech, substrat, ljus, "Om jag skulle starta idag", CO2, pmdd, vattenbyten, vattenkemi, berätta ingående om någon speciell växt, olika sorts alger och vad som triggar dem - allt sådant som man har spritt på diverse bloggar, inlägg på zoopet och utlänska forum. Det är i a f mina tankar så här långt. :)

Calavera
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 228
Blev medlem: 22 aug 2006, 22:55
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Calavera » 27 aug 2006, 11:07

peterhaack skrev:Nej tanken är inte att bryta oss ifrån Zoopet jag vill gärna se att det finns vyer för båda hållen.
Zoopet är ett bra forum för alla och de som vill inrikta sig mer åt vårt håll gällande växter dyker in här, visst vi har det där andra med, men huvudsyftet är växter och det som direkt kretsar till detta i första hand.
Köp och sälj är mest för de som inte vill eller kan köpa en tjänst för att lägga upp annonser visst där e de som gör det på båda ställena även om de betalt men det bjuder jag/vi på.

Men jag skulle vilja se en växtförening i sverige vilket hade varit kul att kunna starta upp men jag själv har för dålig kunskap om det..

Jag hoppas på ett gott samarbete med Zoopet och andra forum där vi kan inrikta oss på att vara "växtvänliga"

/Peter
Ditto och Co! =D>


EDIT: Ditto till det andra oxå! :P
Senast redigerad av 1 Calavera, redigerad totalt 27 gånger.

Användarvisningsbild
Dagge
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 52
Blev medlem: 23 aug 2006, 18:03
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Dagge » 27 aug 2006, 11:09

BluesBoy skrev:Då kanske det är ett svenskt APC som kommer växa fram så småningom :idea: :D =D>
Exakt vad jag hoppas på!

patriks
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 aug 2006, 22:14
Ort: Stockholm

Inlägg av patriks » 27 aug 2006, 11:33

Svensk APC - coolt! Någon kan kanske snickra ihop en gödningskalkylator med något lämpligt namn och lägger upp här?

Skriv svar

Återgå till "PlantSwap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster