Artiklar for dummies.

Beröm eller klagomål? Här kan vi diskutera allt om PlantSwap.

Moderator: Hedersmedlemmar

Sintei
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 586
Blev medlem: 23 aug 2006, 07:41
Ort: Malmö
Kontakt:

Artiklar for dummies.

Inlägg av Sintei » 17 sep 2006, 15:25

Något som kan attrahera folk hit till hemsidan kan vara artiklar. Och kanske lite utformade som "for dummies" serien.

Exempelvis kan vara Alg databas med foton (egna eller med tillstånd). Snabb beskrivning, vad som oftast orsakar just denna algen och tips på hur man åtgärdar algen/orsaken.

Jag vet att det finns hur många sidor som helst där ute, men oftast får man söka som en galning innan man (läs jag) hittar det man vill.

Detta var ju bara ett exempel, man skulle kunna ha tex vilket grus? stort, litet, sand etc..

Vad sägs om det startas en liten tråd om det som kan bli en artikel. Folk postar lite vad de har för info, och sen pillar någon (läs moderatorn :wink: ) ihop det till en artikel/sticky. Iom detta behöver ju ingen ta det stora ansvaret och knåpa på något som "kan" bli stort.

/Nicklas
Bild

Användarvisningsbild
matsvin
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 78
Blev medlem: 26 aug 2006, 00:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av matsvin » 17 sep 2006, 22:55

Trevlig idé!

/Matsvin.

Användarvisningsbild
peterhaack
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3706
Blev medlem: 22 aug 2006, 20:49
Ort: Skånes Fagerhult
Kontakt:

Inlägg av peterhaack » 17 sep 2006, 22:58

Låter jätte bra tycker jag..

Användarvisningsbild
averater
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1039
Blev medlem: 16 okt 2006, 12:39
Ort: Hising Island
Kontakt:

hej

Inlägg av averater » 16 okt 2006, 12:47

hej, ny här. trevligt initiativ med denna sajt!

håller med att det vore bra med lit nybörjarinfo.

som kemistudent kanske jag kan hjälpa till med lite mer avancerad kunskap om kemin... fast har just lärt mig att det är ibland ruskigt avancerat (tex. fått reda på att bakterier kan ta upp järn i form av sand och vissa plankton kan ta upp järn genom att äta bakterier...)

Användarvisningsbild
Rhodebaert
Fullvuxen planta
Fullvuxen planta
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 okt 2006, 10:26
Ort: Lund
Kontakt:

Re: hej

Inlägg av Rhodebaert » 16 okt 2006, 20:14

averater skrev: som kemistudent kanske jag kan hjälpa till med lite mer avancerad kunskap om kemin...
Coolt. Jag kan svara på frågor om analog elektronik kanske, men det är ju inte så användbart här tyvärr. Man skulle valt biologi istället! :-)

Användarvisningsbild
Metalmaid
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1839
Blev medlem: 26 sep 2006, 14:49
Ort: Norra Gästrikland
Kontakt:

Inlägg av Metalmaid » 16 okt 2006, 20:38

Kul idé men hur är det tänkt att en sån tråd ska startas då?

Ska det framgå i rubriken att den är tänkt att vara ett uppslag till en artikel, typ Akvarieval för dummies eller Konsten att utrota alger eller nått dylikt?

Sintei
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 586
Blev medlem: 23 aug 2006, 07:41
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Sintei » 16 okt 2006, 21:34

meh.. egentligen tänkte jag väl att när en tråd börjar slutas samman kan ju valfri person (läs moderatorn :wink: ) samla in informationen och sammanfatta det till en artikel.
Bild

Användarvisningsbild
peterhaack
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 3706
Blev medlem: 22 aug 2006, 20:49
Ort: Skånes Fagerhult
Kontakt:

Inlägg av peterhaack » 16 okt 2006, 21:42

kommer klickande igång på google länkarna(även om det inte är av intresse) kan jag komma att kunna att premiera lite sånt arbete men att ngn lägger in en artikel, pengar som kommer från annonser kommer till viss del att gå till sånt med.
En hundring för en artikel eller mer är ju inte helt fel eller?

Användarvisningsbild
Metalmaid
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 1839
Blev medlem: 26 sep 2006, 14:49
Ort: Norra Gästrikland
Kontakt:

Inlägg av Metalmaid » 16 okt 2006, 21:50

Sintei skrev:meh.. egentligen tänkte jag väl att när en tråd börjar slutas samman kan ju valfri person (läs moderatorn :wink: ) samla in informationen och sammanfatta det till en artikel.
Aha, du menade så.

Det där får mig att tänka på en tråd inne på zoonen faktiskt...hehe.

Jo, det kan nog faktiskt vara rätt kul att se en het diskussion sammanställd som en artikel när tråden har stannat av. Men det är ju tidskrävande så det får väl ses som ett framtidsprojekt för den som håller sidan.

Skriv svar

Återgå till "PlantSwap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster